شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#جدید#دادگستری#وزارت

رسوایی جدید ترامپ؛ احتمال برگزاری جلسه فوری وزارت دادگستری با مدیران CNN

کدخبر: 413872
اقتصادنیوز: رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به صورت مخفیانه به سوابق تماس‌ها و ایمیل‌های یک خبرنگار «سی‌ان‌ان» دسترسی پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «سی‌ان‌ان» گزارش داده سوابق تماس‌های تلفنی و مکاتبات ایمیلی «باربارا استار»، خبرنگار امور دفاعی این شبکه خبری در اختیار وزارت دادگستری ترامپ قرار گرفته است.

افشاگری سی‌ان‌ان دو هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که روزنامه واشنگتن‌پست خبر داد وزارت دادگستری آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ سوابق تماس‌های تلفنی سه نفر از خبرنگاران این روزنامه که اخبار مربوط به تحقیقات درباره تبانی احتمالی ترامپ و روسیه را پوشش می‌داده‌اند را در اختیار گرفته است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید وزارت دادگستری حدود ۱۰ روز پیش طی نامه‌ای به اطلاع «باربارا استار» رسانده به سوابق تماس‌های تلفنی و مکاتبات ایمیلی او در بازه‌ای دو ماهه (از ۱ ژوئن ۲۰۱۷ تا ۳۱ جولای ۲۰۱۷) دست پیدا کرده است.

«جف زاکر»، رئیس شبکه خبری سی‌ان‌ان در بیانیه‌ای گفت: «سی‌ان‌ان قویاً دستیابی محرمانه به مکاتبات روزنامه‌نگاران را که طبق متمم اول قانون اساسی آمریکا ممنوع است محکوم می‌کند.»

زاکر در این بیانیه همچنین خاطرنشان کرده خواستار برگزاری جلسه‌ای فوری با وزارت دادگستری برای توضیح در خصوص این رویداد است.

در حال تکمیل...