شهر خبر

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان مطرح کرد:

لزوم خوداری خانواده‌ها از همراهی مشمولان وظیفه

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: مشمولان اعزامی اول خردادماه باید برای پیشگیری از شیوع کرونا، موازین بهداشتی را رعایت کرده و خانواده‌های آنان از همراهی فرزندان خود در زمان اعزام خودداری کنند.

لزوم خوداری خانواده‌ها از همراهی مشمولان وظیفه

به گزارش منیبان؛ سرهنگ فتح‌الله ندرلو، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در رابطه با مشمولان اعزامی در روز اول خردادماه امسال، گفت: مشمولان اعزامی اول خردادماه اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی از معاونت وظیفه عمومی به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد باید همه موارد بهداشتی اعلام شده را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت کنند.

او افزود: مشمولان نسبت به همراه داشتن وسایل ضروری و شخصی اعم از مسواک، خمیردندان، قاشق و چنگال، لیوان فلزی، بشقاب فلزی، حوله، لباس گرم، کاغذ، خودکار، خشکبار، ماسک و مواد ضدعفونی، کارت تلفن، کارت اعتباری و غیره دقت لازم داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه در طول دوره به دلیل شرایط پیش آمده، امکان مرخصی سربازان وجود ندارد، تصریح کرد: حضور نداشتن بموقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص مانند تاهل، گواهی فوت والدین، جانبازان بالای ۱۰ درصد، خانواده درجه یک شهدا و غیره را نیز به همراه خود داشته باشند.

ندرلو با بیان اینکه همه مشمولان در تاریخ اعلامی از مقابل وظیفه عمومی به مراکز آموزشی پیش‌بینی شده اعزام خواهند شد، اظهار کرد: برای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری کرونا، مشمولان اعزامی در روز اعزام توسط وظیفه عمومی استان‌ها و مراکز آموزش نیروهای مسلح مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

او با تاکید بر اینکه همه سربازان فرزندان ما هستند، خاطرنشان کرد: از خانواده‌ مشمولان درخواست می‌کنیم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از همراهی سربازان در زمان اعزام و از تجمع در محل اعزام خودداری کنند.