شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مقامات#غزه#آتش#آتش بس#فلسطین#همزمان#قدس

همزمان با شادی اهالی غزه و کرانه باختری؛

واکنش مقامات کشورها و سازمانهای مختلف جهان به آغاز آتش بس در غزه

واکنش مقامات کشورها و سازمانهای مختلف جهان به آغاز آتش بس در غزه

همزمان با هلهله و شادی اهالی غزه و کرانه باختری از پیروزی مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر قدس و برقراری آتش بس در نوار غزه، برخی مقامات و سران کشورها و سازمانهای جهانی از این آت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سران و مقامات کشورها و سازمان‌های جهانی با استقبال از آتش بس در غزه خواستار حل و فصل علل بنیادین تعارضات میان اسرائیل و فلسطینیان شدند.

هشام الدین حسین، وزیر خارجه مالزی

حملات اسرائیل جان صدها نفر را گرفت و هزاران تن دیگر را مجروح کرد. مالزی مراتب تسلیت و همدردی خود را به تمام قربانیان این خشونت ابراز می‌کند. اکنون بیائید بر ارائه کمک‌های بشردوستانه و بازسازی برای مردم فلسطین تمرکز کنیم.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر

با نهایت خوشحالی، در تماس تلفنی که با رئیس جمهور بایدن (آمریکا) داشتم، در مورد یافتن فرمولی برای فرونشاندن مناقشه کنونی میان اسرائیل و غزه به تبادل نظر پرداختیم و در مورد مدیریت مناقشه میان تمام طرف‌ها از طریق دیپلماسی با یکدیگر اتفاق نظر داشتیم.

تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل برای صلح خاورمیانه

من از آتش بس میان غزه و اسرائیل استقبال می‌کنم. عمیق‌ترین مراتب تأسف و اندوه خود را به قربانیان این خشونت و عزیزان آنها ابراز می‌کنم. تلاش‌های مصر و قطر و همچنین همکاری نزدیک آنها با سازمان ملل برای کمک به برقراری آرامش را می‌ستایم و فعالیت برای ساخت فلسطین می‌تواند آغاز شود.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس

از اخبار آتش بس در اسرائیل (اراضی اشغالی) و غزه استقبال می‌کنم. تمام طرف‌ها باید در راستای تداوم بخشیدن به این آتش بس و پایان دادن به دور غیرقابل قبول خشونت و مرگ شهروندان عمل کنند. انگلیس به حمایت از تلاش‌ها برای برقراری صلح ادامه می‌دهد!

لیندا توماس- گرینفیلد، سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل

«اکنون ما باید توجه خود را بر روی پیشرفت ملموس‌تر به سمت یک صلح پایدار متمرکز کنیم و باید با همدیگر برای رفع نیازهای فوری و بشردوستانه (!) همکاری کنیم.