شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام

خبر خوش مقام روس درباره برجام

میخائیل اولیانوف سرپرست هیات روسی در مذاکرات برجام در وین گفت: قسمت سخت و پر زحمت مسیر مذاکرات برجامی در نشست های وین طی شده است.

خبر خوش مقام روس درباره برجام

به گزارش منیبان؛ اولیانوف پنجشنبه شب در توئیتی نوشت: با آغاز مذاکرات وین در ماه آوریل (فروردین)، مشخص شد که مشکلات زیادی وجود دارد. بازسازی یک برجام کاملاً تخریب شده زمان و تلاش زیادی می برد. با این حال، پر زحمت ترین قسمت مسیر قبلاً طی شده است.»

به گفته رییس هیات روسیه دور پنجم مذاکرات برجام که به تعبیر او شاید آخرین دور باشد، سه شنبه آینده از سر گرفته می‌شود.  

به گزارش ایرنا، برداشت قریب به اتفاق قدرت‌های جهانی از ماحصل مذاکرات وین حاکیست که گفت‌وگوها برای احیای برجام پیشرفت قابل توجهی داشته و دورنمای فعال شدن توافق و رفع تحریم‌ها پدیدار شده است

 نخستین نشانه موفقیت دو ماه مذاکرات فشرده و مستمر دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴  و مهم‌ترین نکته‌ای را که می‌توان از خلال تحولات روز گذشته که چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار شد،   استخراج کرد رفتار انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا بود که برای نخستین بار پس از پایان نشست کمیسیون مقابل دوربین رسانه‌ها حاضر شد و از پیشرفت رایزنی‌ها خبر داد و اعلام کرد که توافق برای احیای برجام در حال شکل گرفتن است.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و رییس هیات ایرانی در مذاکرات برجام هم در این باره گفت : الان می‌توانیم بگوییم که  به چارچوب یک توافق رسیده‌ایم. به ساختار توافق دست پیدا کرده‌ایم و متن اصلی توافق و ضمیمه‌هایی که خواهد داشت مشخص شده است. البته مذاکرات در مورد متن  به پایان نرسیده و در مورد بسیاری از بندهای توافق، هنوز در حال مذاکره هستیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: برخی از موضوع های کلیدی کماکان مورد اختلاف است و در مورد آن توافق حاصل نشده است به همین دلیل هیات‌ها  تصمیم گرفتند که  چند روزی تنفس بدهند  و برای انجام مشورت‌های لازم به پایتخت‌ها مراجعه کنند.

عراقچی توضیح داد: در  مجموع می‌توانم بگویم که پیشرفت‌های خوبی داشتیم و امیدوارم در هفته آینده که مجددا گفت و گوها آغاز می‌شود هیات‌ها که می آیند تصمیمات  خود را برای  رسیدن به یک توافق گرفته باشند.