"احمد بیگدلی"، نماینده پیشین مجلس درباره فضای انتخاباتی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی برنا اظهار کرد: متاسفانه از سال ۹۶ به بعد بنا به دلایل مختلفی از جمله کرونا چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه حالا که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم هیچ شور و نشاط انتخاباتی را در کشور شاهد نیستیم. طبیعتا این نگرانی‌ها هم وجود دارد که مشارکت زیادی را هم شاهد نباشیم. 

او اضافه کرد: مردم ایران همیشه ثابت کردند که اگر از دولت ناراضی هستند، از مجلس دلخورند اما در زمانی که باید پای کار باشند همیشه حضور داشتند که واقعا هم نمونه این مردم را در هیچ جای دنیا نمی‌توان دید. حالا نوبت مسئولان است که مردم را همراهی کنند، اعتماد از بین رفته را به آن‌ها برگردانند. الان وقت جبران است ۴۰ سال مردم مسئولان را حمایت و همراهی کردند و حالا هم بهتر است مسئولان پای کار بیایند.

بیگدلی در پایان درخصوص ثبت نام کاندیداها خاطرنشان کرد: همانطور که در روزهای گذشته شاهد بودیم اشخاص زیادی برای این دوره ثبت نام کردند. افرادی که کارنامه مشخصی دارند و اتفاقا همین کارنامه و شهرت آن‌ها زمینه مناسبی است که مردم بهتر بتوانند بررسی کند، سره از ناسره را تشخیص دهند و مشارکت داشته باشند. به هر جهت هیچ شخصی کامل نمی‌شود اما وقتی شناخت کامل باشد بهتر می‌توان توانایی و عملکرد کاندیداها را مورد بررسی قرار داد و دست به انتخاب زد.