به گزارش برنا؛ محمد جواد حق شناس، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در خصوص ارائه لیست انتخاباتی و مشارکت در انتخابات شوراهای شهر 1400 گفت:  متاسفانه روند انتخابات بد شده است و زمان بندی تائید صلاحیت ها منطقی نیست و عملا شاهد عدالت و عدم تبعیض نیستم.

او افزود: جریان سیاسی رقیب کاملا از روند تائید خود مطمئن است و لیست خود را چیده و جریان سیاسی دیگر در این شرایط نیست و وضعیت برابری قرار نداریم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: طی مرحله اول در فضای تائید صلاحیت ها شاهد تائید 2 نفر از اعضای فعلی دوره پنجم بودیم و 10 نفر رد شدند و وقتی اعتراض کردیم 5 نفر همراهی کردند و سایرین در وضعیت عدم صلاحیت هستند.

او ادامه داد: این امر با منویات قانون اساسی و روح حاکم بر قانون که اصل برابری، عدم تبعیض، حق انتخاب مردم است همخوانی ندارد و در این رویکرد باید تجدید نظر شود و امروزه پاسخ بدهند که چرا مردم به صندوق های رای علاقه زیادی ندارند. مهم ترین دلایل آن عدم اعتماد مردم به اصول انتخابات و اصل رقابت پذیری است.

حق شناس در پاسخ به این سوال که آیا در آینده نزدیک اقدام به ارائه لیست مورد حمایت حزب اعتماد ملی می کنند، گفت: در وضعیت موجود در شورای فعلی اعضای اعتماد ملی که ثبت نام کردند رد شده اند و طبیعتا امری برای تشویق مردم و اعضای حزب برای حضور در انتخابات وجود ندارد.