شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#اصلاح‌طلبان

جواد امام: فکر نمی‌کنم انتخابات ۸۴ تکرار شود

جواد امام

دبیرکل مجمع ایثارگران با بیان اینکه دوگانه‌ جهانگیری-لاریجانی بین اصلاح‌طلبان مطرح نیست گفت: اینطور نیست که اگر اصلاح‌طلبان نماینده‌ای نداشته باشند الزاما بخواهند از فردی غیراصلاح‌طلب حمایت کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل مجمع ایثارگران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

دوگانه‌ جهانگیری-لاریجانی بین اصلاح‌طلبان مطرح نیست

- در جبهه اصلاحات از دوگانه‌ جهانگیری-لاریجانی نشانه‌ای یافت نمی‌شود. در جبهه اصلاحات کاندیدای اصلاح‌طلب مدنظر است و هیچ بحثی درباره آقای لاریجانی نشده است.

- بحث روی مجموعه نامزدهای اصلاح‌طلب است. فعلا گزینه غیراصلاح‌طلب در جبهه اصلاحات مطرح نیست.

-  از بیرون، افرادی هستند که می‌خواهند اینگونه القا کنند که اصلاح‌طلبان دنبال لاریجانی‌اند؛ این حقیقت ندارد.

وقتی خودمان نامزد داریم، چرا باید به لاریجانی فکر کنیم؟

- مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران اعلام کردند که لاریجانی به هیچ‌وجه کاندیدای کارگزاران هم نیست.

- وقتی خودمان نامزد داریم، چرا باید به لاریجانی فکر کنیم؟ البته اگر قرار باشد اصلاح‌طلبی در میدان انتخابات وجود نداشته باشد، در آن صورت تصمیمات متفاوتی خواهیم گرفت.

نامزد اصلاح‌طلب باقی نماند، از غیراصلاح‌طلب حمایت نمی‌کنیم

- اصلا اینطور نیست که در صورت باقی نماندن هیچ نامزد اصلاح‌طلبی، بخواهیم به سمت لاریجانی برویم.

- اگر امروز اصلاح‌طلبان برای مشارکت در انتخابات خود را آماده می‌کنند و از مردم تقاضا دارند برای کشور در انتخابات شرکت کنند، اینطور نیست که اگر نماینده‌ای نداشته باشند الزاما بخواهند از فردی غیراصلاح‌طلب حمایت کنند.

دروازه را به تیم مقابل نمی‌دهیم تا گل بزنند!

- اگر اصلاح‌طلبان کاندیدای اختصاصی خود را نداشته باشند، الزام ندارند از فردی غیر اصلاح‌طلب حمایت کرده و برای پیروزی او کار کنند.

- معنی این صحبت این است که ما بیاییم تیم مقابل را تشویق کنیم و دروازه را به آن‌ها بدهیم تا گل بزنند؛ این اصلا معنا ندارد.

- ما اصلاح‌طلبان قرار نیست با بازیکن رقیب، وارد میدان بازی شویم. اگر بازیکن داشته باشیم، در میدان رقابت حضور پیدا می‌کنیم اما اگر قرار باشد بازیکن و تیم از خودمان نداشته باشیم، الزامی به حضور در رقابت نخواهیم داشت.

انتخابات ۸۴ دیگر تکرار نمی‌شود

- ان‌شاءالله اگر سرجمع کاندیداهای اصلاح‌طلب متفق باشند، فکر می‌کنم دیگر انتخابات سال‌ ۸۴ تکرار نشود و ما شاهد انسجام خوبی در معرفی کاندیدای واحد باشیم.

- از طرف دیگر، هم فضای کشور کرونایی است و هم این نظرسنجی‌هایی که مطرح می‌شود عمدتا یا مجازی هستند یا تلفنی و بنابراین نمی‌شود روی نتایج آن‌ها حساب باز کرد.

تاجزاده گزینه جبهه اصلاحات ایران  است

- در این باره که میان نامزدهای جبهه اصلاحات که احتمال تأیید صلاحیت آن‌ها بالاست، کدام‌یک را برای اجماع نهایی مناسب می‌دانیم، رأی و نظر جبهه اصلاحات ایران ملاک خواهد بود.

- گزینه‌ای که در جبهه اصلاحات ایران بسیار مطرح است، آقای تاجزاده است اما به هر حال باید ببینیم چه چیزی از مسیر شورای نگهبان بیرون خواهد آمد.