شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#مسکو#امور خارجه#وزیر امور خارجه

روسیه با هشدار به غرب بر تامین امنیت خود تاکید کرد

وزیر امور خارجه روسیه

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با هشدار به ناتو و غرب بخاطر استقرار نیروهای بیشتر در مجاورت مرزهای روسیه اعلام کرد که مسکو تمام اقدام های لازم برای تامین امنیت خود را بکار می گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های روسی همچون ریانووستی، لاوروف روز پنجشنبه پس از دیدار دوم خود با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در ریکیاویک پایتخت ایسلند به خبرنگاران افزود: روسیه همه تدابیر ممکن برای تامین امنیت خود باتوجه به تحرکات کشورهای عضو ناتو را بکار می گیرد.

وی یادآورشد: اما روسیه با این وجود خواهان گفت و کو و مذاکره است و در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در این مورد گفت و گو شد.

وزیر خارجه روسیه توضیح داد که ما امیدواریم  در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا که گردهمایی ویژه ای برای امنیت وجود دارد، غرب رویکرد مسئولانه ای در پیش بگیرد و از اقدام های یکجانبه برای تامین امنیت خود ازجمله با برگزاری رزمایش های در مجاورت مرزهای روسیه با شرکت هزاران نیروی نظامی صرف نظر می کند.

لاوروف  ادامه داد که در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا درباره تصمیم واشنگتن برای استقرار نیروهای اضافی در لهستان و مسائلی که در این رابطه ممکن است بروز کند، گفت و گو کرد.

وزیر خارجه روسیه ناتو را به عهدشکنی متهم کرد و گفت: ناتو در حالی در لهستان و مرزهای روسیه نیروهای نظامی مستقر کرده است که در دهه ۹۰ میلادی متعهد شده بود از چنین اقدامی خودداری کند.

وی افزود:بارها مسائل مرتبط با افزایش حضور نیروهای نظامی در نزدیکی مرزهای خود را گوشزد کرده ایم.

منبع: ایرنا