شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ایران#شورای شهر

تماس تلفنی هیأت نظارت تهران با برخی کاندیداها: یا انصراف دهید یا ردصلاحیت می شوید

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: خوشبختانه وزارت کشور به صراحت با موضوع تماس هیأت نظارت با برخی از نامزدهای شورای شهر تهران مخالفت کرده است. انتظار می‌رود وزارت کشور بر نظر خود بایستد و به این اقدامات خلاف قانون تن ندهد.

آذر منصوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، آذر منصوری در خصوص اخبار مطرح شده مبنی بر تماس هیأت نظارت با برخی از نامزدهای شورای شهر و درخواست برای انصراف اظهار کرد: با خبر شدم از روز گذشته، از هیأت نظارت شهرستان تهران با تعدادی از نامزدهای شورای شهر تهران تماس گرفته شده، آنها را احضار کرده و گفته‌اند یا انصراف می‌دهید یا رد صلاحیتتان می‌کنیم. به آنها گفته شده؛ پرونده شما امنیتی است.

وی افزود: ظاهراً مستند به بند «ج» و «د» ماده ۳۰ بنای رد صلاحیت آنها را دارند. به نظر می‌رسد یک لیست بلند بالا از متخصصین و کسانی که حدس می‌زده‌اند به جریان اصلاحات نزدیک هستند، تهیه کرده‌اند. این در حالی است که مهلت قانونی بررسی صلاحیت توسط هیأت نظارت شهرستان و استان تمام شده است. 

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: در پاسخ  افرادی که اعتراض کرده‌اند گفته‌ شده، به استناد ماده ۶۳ ما تا روز آخر تبلیغات هم می‌توانیم شما را رد صلاحیت کنیم.

منصوری ادامه داد: خوشبختانه وزارت کشور به صراحت با این موضوع مخالفت کرده است. انتظار می‌رود وزارت کشور بر نظر خود بایستد و به این اقدامات خلاف قانون تن ندهد.