شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#مجروحان

عراق برای پذیرش مجروحان فلسطینی اعلام آمادگی کرد

کدخبر: 413646
اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت بهداشت عراق، آمادگی وزارتخانه متبوعش را برای اعزام تیم‌های پزشکی به غزه و نیز پذیرش و مداوای شهروندان فلسطینی که در بمباران‌های ارتش صهیونیستی مجروح شده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ با گذشت یازده روز از حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سازمان ملل متحد از تخریب تاسیسات زیربنایی، مدارس و بیمارستان‌ها در این باریکه ابراز نگرانی شدید کرده و هشدار داده که چنین آسیب‌هایی در غزه که تا پیش از این درگیری‌ها هم ۲ میلیون نفر ساکن آن در فقر به سر می‌بردند، به تشدید بحران انسانی دامن خواهد زد.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دست‌کم ۴۰ بیمارستان و مدرسه "آسیب دیده یا به کلی تخریب" شده است.

سازمان ملل متحد همچنین نسبت به کمبود اقلام پزشکی، سوخت و متوقف شدن خدمات عمومی در نوار غزه در نتیجه بمباران‌های ارتش صهیونیستی هشدار داده است.

«مایک ریان» مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت نیز در این ارتباط گفت که حملات به مراکز بهداشتی و درمانی در غزه باید فورا متوقف شود.

در همین ارتباط سخنگوی وزارت بهداشت عراق با بیان اینکه این کشور قبلا نیز تیم‌های پزشکی به فلسطین و دیگر کشورها ارسال کرده است، گفت که این وزارتخانه آماده ارسال هیات‌های پزشکی به نوار غزه است.

«سیف البدر» به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که تمام موسسات و نهادهای پزشکی عراق آماده‌اند، شهروندان فلسطینی که در بمباران‌های ارتش صهیونیستی مجروح شده‌اند را پذیرش کرده و به آنها خدمات پزشکی ارائه نمایند.

وزارت بهداشت عراق چند هفته است که با استعفای «حسن التمیمی» وزیر سابق این وزارتخانه، پس از واقعه آتش سوزی یک بیمارستان محل بستری مبتلایان به «ویروس کرونا» که منجر به کشته شدن بیش از ۱۳۰ نفر شد؛ بدون وزیر به کار خود ادامه می‌دهد.

رژیم اشغالگر قدس دیروز گذرگاه مرزی "کرم شالوم" در مرز غزه با مصر که مهم‌ترین معبر دسترسی به کمک‌های بشردوستانه برای صدها هزار فلسطینی گرفتار در این باریکه به شمار می‌رود را بست.

«استفان دوجاریچ» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با ابراز تاسف از بسته شدن این گذرگاه، نسبت به وخامت اوضاع ده‌ها هزار نفر از ساکنان غزه هشدار داد و گفت که تاکنون دست‌کم ۵۸ هزار نفر از مردم این منطقه خانه و کاشانه خود را رها کرده و ۴۷ هزار آواره به مدارس و آموزشگاه‌های تحت نظر سازمان ملل متحد پناه برده‌اند.

مقامات فلسطینی از اتمام سوخت در صورت ادامه جنگ در روزهای آینده در غزه سخن می‌گویند که منجر به قطعی برق خواهد شد.

رژیم کودک‌کش صهیونیستی تاکنون با حمله به زیرساخت ها، چند نیروگاه، منازل مسکونی و دفاتر تجاری بیش از ۵۰۰ ساختمان را بطور کلی ویران کرده و افزون بر ۲۳۰ فلسطینی که نیمی از آنان زن و کودک بودند را به شهادت رسانده است.