«سیده حمیده زرآبادی» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار برنا در رابیه با "کاندیداتوری شریعتمداری در سیزدهمین دوره انتخابات  ریاست جمهوری" گفت: محمد شریعتمداری هر برنامه‌ای که در مجلس برای گرفتن رای اعتماد اعلام کرده بود از جمله شفافیت، مبارزه با فساد اداری، جوان‌گرایی، همسان سازی حقوق بازنشستگان و... را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واقعیت تبدیل کرد.

وی افزود: او پایبند به وعده‌های خود بود از این‌رو فهرست اسامی اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و بنگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هیچ‌گاه انتشار عمومی پیدا نمی‌کرد را منتشر کرد. وی علیرغم مخالفت‌ها و مقاومت‌ها، با راه‌اندازی سامانه شفافیت، اسامی هیات مدیره‌ها را به‌طور کامل در دسترس همگان قرار داد تا نشان دهد شعار وقتی زیباست که با عمل توام شود.

نماینده ادوار قزوین تصریح کرد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و فراگیر و همچنین راه‌اندازی سامانه برای ثبت درخواست و سایر مراحل که امکان هرگونه دخل و تصرف را به حداقل ممکن رساند از جمله تلاش‌های شریعتمداری بود. مجموعه تصمیم‌گیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اولین بار در تاریخ نظام اداری کشور فهرست اسامی وام‌گیرندگان و مشخصات کامل طرح و آدرس محل اجرای طرح را به تفکیک استان و شهرستان منتشر کردند و به صورت هوشمند دائماً آن را بروزرسانی کردند تا همه نسبت به موضوع آگاه باشند.

زرآبادی گفت: نظارت درست و منطقی، بکارگیری جوانان در سطوح مختلف وزاتخانه و سازمان‌ها و کارآمدتر نمودن سیستم اداری وزارتخانه و شجاعت و جسارت و باور به میدان دادن جوانان از ویژگی‌های آقای شریعتمداری است و حقیقتاً او با این موضوع، شعاری برخورد نکرد.

زرآبادی در پایان افزود: همه این موارد نشان از ویژگی‌های شخصیتی باهوش، با توانایی بالا و شجاعت در تغییر و تحول است. صرفاً تمایل به اصلاح امور قطعاً نمی‌تواند به تحول منجر شود، بلکه شجاعت در تصمیم‌گیری و جسارت در اقدام است که با شرایط موجود، کمبود بودجه‌ها، تحریم‌ها، عدم‌همکاری بین دستگاهی و همه دشواری‌ها به اصلاح امور و کارآمدی در عمل منجر می‌شود. لذا چنین شخصی مثل آقای شریعتمداری را می‌توان نخبه اجرایی نامید و او نیاز امروز نظام اداری و اجرایی کشور است.