شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#برجام

ارزیابی آمریکا از نتیجه مذاکرات بعد از پایان نشست برجام

کدخبر: 413591
اقتصاد نیوز : «جالینا پورتر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در جمع بندی چهارمین دور از مذاکرات کمیسیون مشترک برجام که به میزبانی وین انجام شد؛ گفت: برخی از این گفتگوها در شفاف سازی گام‌هایی که ایران و آمریکا باید بردارند تا به اجرای متقابل تعهدات بازگردند؛ واقعاَ مفید بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه هیأت نمایندگی این کشور اوایل هفته آتی به وین بازخواهد گشت؛ نتیجه چهارمین دور از مذاکرات برجامی را در راستای شفاف سازی برخی گام های ضروری، مفید ارزیابی کرد.

«جالینا پورتر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در جمع بندی چهارمین دور از مذاکرات کمیسیون مشترک برجام که به میزبانی وین انجام شد؛ گفت: برخی از این گفتگوها در شفاف سازی گام‌هایی که ایران و آمریکا باید بردارند تا به اجرای متقابل تعهدات بازگردند؛ واقعاَ مفید بوده است.

وی ادامه داد: «رابرت مالی» مذاکره کننده ارشد آمریکا این هفته به واشنگتن برمی گردد و مجدداً اوایل هفته آتی، برای حضور در پنجمین دور از گفتگوها، راهی وین خواهد بود.

پورتر همچنین گفت که نمی‌تواند درباره ادعای برخی دیپلمات‌های اروپایی مبنی بر اینکه پیشرفت چشمگیری حاصل شده و توافق در حال شکل گیری است؛ اظهارنظری داشته باشد اما همانطور که پیشتر اشاره شد؛ چند دور اخیر از گفتگوها در شفاف سازی انتخاب‌هایی که هر دو طرف باید برای بازگشت به تعهدات متقابل داشته باشند؛ موثر بوده است.

این در حالی است که «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران نیز می‌گوید متن اصلی توافق و ضمیمه‌ها همه مشخص شده، ولی مذاکرات درباره متن به پایان نرسیده و برخی موضوعات کلیدی کماکان مورد اختلاف است.