شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#وزیر خارجه

سفر وزیر خارجه آلمان به اراضی اشغالی با هدف پایان دادن به خشونت ها

دفتر خارجی فدرال آلمان اعلام کرد که هایکو ماس وزیر امور خارجه این کشور امروز (پنجشنبه) به اسرائیل و سرزمین های فلسطین سفر می کند تا در گفتگو با مقامات طرفین به تلاش های بین المللی برای پایان دادن به خشونت بپردازد.

سفر وزیر خارجه آلمان به اراضی اشغالی با هدف پایان دادن به خشونت ها

به گزارش منیبان، دفتر خارجی فدرال آلمان در وب سایت خود اعلام داشت که ماس امروز به اسرائیل و سرزمین های فلسطین سفر می کند، وی در این سفر با وزرای خارجه و دفاع اسرائیل دیدار خواهد کرد. گفتگوها با رئیس جمهور اسرائیل نیز برنامه ریزی شده است.

براساس بیانیه دفتر خارجی فدرال آلمان، ماس همچنین در رام الله با نخست وزیر فلسطین دیدار خواهد کرد، در این گفتگوهای سیاسی به تشدید اوضاع در خاورمیانه و تلاش های بین المللی برای پایان دادن به خشونت پرداخته خواهد شد. وزیر امور خارجه آلمان بعد از این دیدارها همان روز (پنحشنبه) به کشور برمی گردد.

هایکو ماس روز چهارشنبه نیز طی سخنانی در پارلمان این کشور از این که سالهاست دیپلماسی خاورمیانه هیچ پیشرفتی نداشته، ابراز نگرانی کرد و گفت: درگیری بین اسرائیل و فلسطینیان تنها از طریق «راه حل دو کشور» و با مذاکره قابل حل است، اما در این سالها کار خیلی کمی در این زمینه انجام شده است.

به گفته وزیر خارجه آلمان بی عملی در خصوص صلح خاورمیانه، خطر تندروی بیشتر را به همراه دارد و هرچه از این راه حل واقع بینانه دورتر شویم، خطر افزایش قدرت بازیگرانی مانند حماس بیشتر خواهد شد. این همان چیزی است که ما در حال حاضر تجربه می کنیم.

درگیری میان اسرائیل و فلسطینی ها در آغاز هفته گذشته بار دیگر شدت گرفت که یکی از عوامل آن، تهدید به اخراج فلسطینی ها از خانه هایشان در بیت المقدس شرقی بود.

از آن زمان به گفته ارتش اسرائیل، حدود ۳۷۰۰ موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است. ارتش اسرائیل مدعی است با حملات هوایی به خانه های فلسطینی ها در غزه پاسخ این حملات موشکی را داده است. این در حالی است که طی این حملات تا کنون بیش از ۲۳۰ نفر که بیشتر آنها زنان و کودکان فلسطینی بودند، به شهادت رسیده اند.