شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مشهد#رئیس مجلس

قالیباف به مشهد رفت | بهره برداری از چند پروژه مدیریت شهری با حضور رئیس مجلس

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی چند پروژه بزرگ مدیریت شهری در مشهد به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره برداری رسید.

محمدباقر قالیباف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از صداوسیما، صبح امروز عملیات حفاری خط ۴ مترو از دو جبهه واقع در مهر مادر و حر واقع دربهره برداری از چند پروژه بزرگ مدیریت شهری در مشهد شهرک شهید رجایی همزمان با حفاری خط ۳ مترو از مسیر غرب و همچنین عملیات بهسازی امتداد ۷۵ رضوی، آغاز و از طرح‌های نوآورانه و سامانه جامع شهروندسپاری رونمایی شد.

در این مراسم که استاندار خراسان رضوی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء، فرمانده سپاه امام رضا(ع) و اعضای شورای شهر و مدیران شهری و استانی حضور داشتند، شهردار مشهد گفت: وجود همدلی بین مقامات اجرایی تا مسئولان نظامی و تولیت آستان قدس رضوی باعث شده است، حال مشهد خوب باشد.

محمدرضا کلائی افزود: ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در حال انجام در سطح شهر داریم که نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد هم درباره خط ۴ قطار شهری مشهد گفت: عملیات حفاری تونل خط ۴ قطار شهری امروز (پنج شنبه) از دو جبهه مهر مادر واقع در خواجه ربیع و حر واقع در شهرک شهید رجایی آغاز می‌شود.

خلیل الله کاظمی افزود: به رغم وضعیت موجود اقتصادی کشور، خوشبختانه اکنون کارگاه‌های عمرانی ۳ خط ۲، ۳ و ۴ قطار شهری مشهد فعال هستند.

وی اضافه کرد: مهمترین موضوع برای آغاز حفاری تونل خط ۴، برق رسانی به دستگاه حفار بود که این کار انجام و در کنار آن سگمنت‌های مورد نیاز نیز برای مرحله اول سگمنت گذاری تونل تولید شده است.

به گفته او، فعالیت‌ها برای بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر از خط ۳ قطار شهری حد فاصل میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) در ۶ جبهه در حال انجام است.

کاظمی افزود: مشهد امروز پیشرو احداث مترو در کشور است؛ تا امروز ۱۱ کیلومتر از حفاری تونل خط ۳ درجبهه شرقی حد فاصل میدان فردوسی تا میدان صبا انجام شده و تنها ۲ کیلومتر از تونل این خط در این جبهه باقی مانده است که حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ با رسیدن دستگاه حفار به شهرک ابوذر، حفر تونل در این جبهه به اتمام خواهد رسید.

کاظمی ادامه داد: خط چهار قطار شهری به طول ۱۷.۵ کیلومتر با ۱۵ ایستگاه از انتهای مهر مادر تا شهرک شهید رجایی احداث خواهد شد و در میدان شهدا به خطوط ۲ و ۳ متصل می‌شود.

معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه اعتبار خط چهار ۱۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، افزود: سال ۹۲ همه هزینه‌ها از طریق دولت بود، اما بعد از آن، از طریق اوراق مشارکت تأمین اعتبار انجام شد و امیدوارم با کمک آقای قالیباف سهم مشهد از این اوراق بیشتر شود.

عملیات بهسازی امتداد خیابان ۷۵ متری رضوی مشهد در حاشیه شهر نیز با دستور دکتر قالیباف آغاز شد.

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، سامانه شهروند سپاری نیز رونمایی شد.

شهرداری هوشمند یک مگا پروژه است که فاز اول آن تحت عنوان سامانه شهروندسپاری در حوزه شهرسازی آماده بهره‌برداری است.

در حوزه شهرسازی و برخی حوزه‌های دیگر، موضوع «بهبود فرآیند» مطرح است.

در این خصوص تعداد تأییدها (امضاها) در مراحل مختلف کاهش یافته یا ادغام شده که این کوتاه‌سازی، به‌طور میانگین تا حدود ۳۰ درصد از گام‌های فرایند را کاهش داده است.

یکی از نخستین مباحث در پروژه شهرداری هوشمند، ایجاد ساختار پشتیبانی متمرکز بوده است که شامل یک مرکز تماس تخصصی است؛ علاوه بر این از طرق دیگری همچون پیامک، چت آنلاین با اپراتور، گذاشتن یادداشت و ...، شهرداری آماده راهنمایی شهروندان خواهد بود.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برای افتتاح چند طرح عمرانی صبح پنجشنبه با استقبال محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی وارد مشهد شد.

قالیباف در این سفر علاوه بر زیارت بارگاه منور رضوی در مراسم آغاز عملیات حفاری خط چهارم و اجرای خط سوم قطارشهری مشهد از مسیر غرب، رونمایی از طرح‌های نوآورانه و "سامانه جامع شهروندسپاری" و آغاز عملیات بهسازی امتداد خیابان ۷۵ متری رضوی این شهر شرکت خواهد کرد.

احداث و توسعه خطوط قطار شهری در مشهد از طرح‌های بزرگ ملی در این کلانشهر است.