به گزارش برنا، «وضعیت اورژانسی» به کارگردانی مریم اسمی خانی (15 دقیقه)، «پاندای کوچک، پاندای بزرگ» به کارگردانی سحر خوشنام (15 دقیقه) و «یوشید» به کارگردانی سحر خوش‌چشمان (15 دقیقه) آثار راه یافته به بخش سینمای سعادت (مسابقه سینمای بین‌الملل) هستند.

در این بخش 12 فیلم کوتاه خارجی هم با آثار ایرانی به رقابت خواهند پرداخت.

«وضعیت اورژانسی» هفتمین فیلم کوتاه اسمی‌خانی است. او دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان عباس کیارستمی است. اسمی‌خانی در این فیلم داستان نازنین دختری هفت ساله را روایت می‌کند که در تلاش است با نزدیک شدن به مامور اورژانس که برای مداوای مادرش به خانه آن‌ها آمده، پرده از رازی که آزارش می‌دهد، بردارد.

خوشنام کارگردان «پاندای کوچک، پاندای بزرگ» دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش کارگردانی از دانشگاه سوره تهران است. در بخشی از داستان فیلم «پاندای کوچک، پاندای بزرگ» آمده است: لیلا پس از مدت‌ها از حضور فرید در خانه‌اش خوشنود است و در پس تدارک برنامه‌ای برای بیرون رفتن و یک شام دو نفره است. میان لیلا و فرید از گذشته حرفی به میان می‌آید. با سر رسیدن فریبا، همسر فرید، همه چیز به هم می‌ریزد...

سحر خوش‌چشمان دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی است. او فعالیت خود را در حوزه سینما از سال 1389 با تصویربرداری پشت صحنه و ساخت مستند آغاز کرد. «فرشته‌ها مرده‌اند» از فیلم‌های کوتاه اوست که 15 حضور بین‌المللی را در جشنواره‌های سینمایی تجربه کرده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده:‌ نورجهان که افغان است، می‌خواهد با کاوه که اخیرا ملاقات کرده است، به آمریکا پناهنده شود. آن‌ها با هم کار می‌کنند تا بچه‌های ثروتمند را تلکه کنند، اما کاوه می‌فهمد که فقط یکی از آن‌ها می‌تواند کشور را ترک کند و حالا او نیاز به انتخاب دارد.