شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایتخت#فلسطین#قدس

محمود عباس: بیت المقدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است

محمود عباس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در نشست اضطراری پارلمان عربی در قاهره گفت: قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است و ما گزینه دیگری را هرگز نخواهیم پذیرفت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در نشست اضطراری پارلمان عربی در قاهره گفت: قدس جوهره هویت ملی فلسطین و بخشی از هویت عربی و اسلامی ما است.

وی تاکید کرد: بدون قدس، نه صلح و امنیتی وجود خواهد داشت و نه ثبات و توافقی. قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است و ما گزینه دیگری را هرگز نخواهیم پذیرفت. ما خواهان صلح عادلانه و فراگیر مطابق مصوبات بین المللی و براساس طرح صلح عربی هستیم.

وی افزود: ما پایبندی خود به صلح عادلانه براساس مصوبات بین المللی و طرح صلح عربی را تکرار می کنیم. اقدامات کنونی اشغالگران در غزه، تروریسم دولتی سازمان یافته است. ما در پیگرد حقوقی عاملان جنایت جنگی علیه ملت خود در دادگاههای بین المللی سستی به خرج نخواهیم داد.

عباس گفت: تلاش ما روی متوقف کردن تجاوزگری اشغالگران علیه ملت ما در قدس و کرانه باختری و نوار غزه متمرکز است. ما آمادگی کامل خود برای همکاری با دولت آمریکا درچارچوب کمیته چهارجانبه بین المللی را به اطلاع این دولت رسانده ایم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: ما درقبال هیچیک از حقوق ملت و امت خود خصوصاً در شهر قدس غفلت نمی کنیم. تلاش ما برای برگزاری انتخاباتی عمومی ادامه دارد و وقتی مطمئن شویم که در سراسر خاک ما اجرا خواهد شد، آن را برگزار خواهیم کرد.

عباس گفت: ما آماده تشکیل یک دولت وفاق ملی هستیم که به مصوبات بین المللی متعهد باشد.

منبع: مهر