شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#برجام

اطمینان نماینده اتحادیه اروپا از توافق نهایی برای احیای برجام

انریکه مورا

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بعد از پایان دور چهارم گفت‌وگوها گفت کاملاً مطمئن است توافق نهایی برای احیای برجام به دست خواهد آمد.

به گزارش مشرق، «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بعد از پایان دور چهارم گفت‌وگوها در جمع خبرنگاران گفت کاملاً مطمئن است توافق نهایی برای احیای برجام به دست خواهد آمد.

مورا که نماینده اتحادیه اروپا در گفت‌وگوهای برجامی وین است و ریاست نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را برعهده داشت، افزود: ما در ۱۰ روز گذشته پیشرفت قابل توجهی داشتیم اما همچنان چیزهایی برای کار کردن وجود دارد و هفته آینده دوباره نشست برگزار خواهد شد و به کار ادامه خواهیم داد.

او همچنین در توییتی نوشت: ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام برای جمع بندی دور چهارم گفت‌وگوها برعهده داشتم. پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) در گرندهتل شهر وین برگزار شده بود، بعد از حدود یک ساعت پایان یافت. در این نشست روسای هیأت‌ها مروری بر پیشرفت‌های حاصله در دور چهارم و آخرین وضعیت متن‌ها کرده و به تبادل نظر در خصوص مسیر پیش رو پرداختند. هیأت‌ها با اشاره به متن‌های تهیه شده که در نتیجه نشست‌های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده، از وضعیت کلی مذاکرات و مسیر طی شده ابراز رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاب آهنگ کنونی در ادامه گفت‌وگوها تاکید کردند.

منبع: فارس