منابع خبری از تماس رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص آخرین تحولات منطقه خبر دادند.

رسانه‌ها عصر چهارشنبه به وقت تهران از رایزنی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی خبر دادند.

وبگاه «شبکه خبری الجزیره» اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «بنایامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفته است. بایدن در  گفت وگو با نتانیاهو  به وی گفته است که خواستار آتش بس  در فلسطین اشغالی است. بایدن به نخست  وزیر رژیم صهیونیستی گفته که خواستار قرار گرفتن در مسیر آتش بس و تنش زدایی از چهارشنبه است.

این در حالی است که  یک مقام ارشد روسیه روز چهارشنبه به سفیر رژیم صهیونیستی هشدار داد اقداماتی که منجر به افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه شود «غیرقابل‌قبول» است.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه از آمادگی این کشور برای میانجی‌گری جهت پایان دادن به بحران نوار غزه خبر داد.

وی در این باره توضیح داد: «طرف روسی، طرح‌های قابل اجرایی را ارائه کرده و همچنین سرزمین خود را برای [برگزاری جلسات] تماس‌های مستقیم پیشنهاد کرده است. ما از همه طرف‌های درگیر - یعنی اسرائیل و فلسطین - می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند. این دومین تماس تلفنی وی با نتانیاهو از آغاز درگیری‌ها تا کنون است.

دولت آلمان نیز اعلام کرده که وزیر خارجه این کشور برای رایزنی با مقام‌های ارشد صهیونیستی و پیشبرد توقف درگیری فردا پنجشنبه عازم فلسطین اشغالی می‌شود.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، تا این لحظه شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۲۲۱ شهید از جمله ۶۲ کودک و ۳۶ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند.