شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#وزارت#امور خارجه#وزارت امور خارجه

برجام و مسائل منطقه‌ محور گفت‌وگوی ظریف و همتای ایرلندی

وزارت امور خارجه ایرلند با اشاره به ملاقات امروز ظریف با همتای ایرلندی در دوبلین اعلام کرد که در این دیدار درباره برجام و موضوعات منطقه بحث و تبادل نظر شده است.

ظریف و سایمون کاوونی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه ایرلند امروز (چهارشنبه) پس از دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای ایرلندی اعلام کرد که «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند به عنوان بخشی از نقش این کشور در شورای امنیت سازمان ملل، با ظریف درباره برجام و همچنین موضوعات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کرده است.

برجام و مسائل منطقه‌ محور گفت‌وگوی ظریف و همتای ایرلندی

وزیر امور خارجه ایران صبح امروز به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرلند و در سومین مقصد سفرش به اروپا وارد دوبلین شد.

برجام و مسائل منطقه‌ محور گفت‌وگوی ظریف و همتای ایرلندی

ظریف پیش از این به اسپانیا و ایتالیا سفر و با مقامات این کشورها و از جمله مقامات واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وزیر خارجه ایرلند ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در سفر به تهران با ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

برجام و مسائل منطقه‌ محور گفت‌وگوی ظریف و همتای ایرلندی

 وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند اول بهمن ۱۳۹۹ به صورت مجازی گفت‌وگو کرده بودند. در گفت‌وگوی ویدئویی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «سایمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند موضوعات مربوط به روابط دو کشور، مسائل مرتبط با برجام و دیدگاه‌های ایران و ایرلند در موضوعات مهم  منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است  ایرلند از اول ژانویه (۱۲ دی) در کنار نروژ کرسی خود در شورای امنیت به عنوان عضو غیردائم را تحویل گرفت و تا دو سال عهده دار این سمت است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خرداد ماه سال جاری در توئیتی از انتخاب اعضای جدید غیردائم شورای امنیت استقبال کرد.در این توئیت آمده بود: «جمهوری اسلامی ایران از انتخاب هند، ایرلند، مکزیک، و نروژ به عنوان اعضای جدید غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال می‌کند. همزمان با آنکه دستورکار کلیدی شورای امنیت برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۲ باید حمایت کارآمد از چند جانبه گرایی و حقوق بین‌الملل در برابر ایدئولوژی‌ها و حکومت‌های بد طینت باشد، ایران آماده همکاری با اعضای جدید است.»