شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#بنزما#فرانسه#اروپایی

واکنش‌ها به دعوت شوکه‌کننده کریم بنزما به تیم ملی فرانسه

عفو بزرگ ستاره آبی‌ها

رسانه‌های ورزشی اروپایی بازگشت بنزما به تیم ملی فرانسه را روی جلد خود برده و به بررسی جزئیات آن پرداختند.

عفو بزرگ ستاره آبی‌ها

خبرورزشی - کریم بنزما به تیم ملی فرانسه دعوت شد تا در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ همراه آبی ها باشد. دعوت او بعد از شش سال به تیم ملی آنقدر عجیب بود که واکنش بسیاری از رسانه‌های ورزشی اروپا را در پی داشت و تبدیل به سوژه روز شد.

روزنامه فرانسوی «اکیپ» در این مورد نوشته که دیدیه دشان در ماه مارس گذشته تصمیم خود را برای بازگرداندن بنزما به تیم ملی گرفته بوده است.

چهارشنبه روزنامه‌های فرانسوی و اسپانیایی، بخشی از جلد خود را به این موضوع اختصاص داده بودند. روزنامه مادریدی «آ اس» چاپ اسپانیا تیتر: «عفو شده» را در کنار عکسی از بنزما در لباس فرانسه روی جلد برد و نوشت او در کنار کیلیان امباپه و آنتوان گریزمن یک خط حمله رویایی را برای تیم ملی فرانسه تشکیل خواهند داد. این روزنامه همچنین نقل قولی از سرمربی فرانسه نوشته بود که گفته: «تیم از من مهمتر است.»

در فرانسه، روزنامه اکیپ با تیتر «سورپرایز مربی» که برگرفته از نام یک فیلم است به این ماجرا پرداخته تا شوک بزرگی که در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به اردوی فرانسه وارد شد را تحلیل کند. این روزنامه سپس به تشریح جزئیات بیشتری در مورد تصمیم دشان پرداخته است و نوشته از چند ماه قبل سرمربی فرانسه با مشورت با کادرفنی‌اش به این نتیجه رسیده که بنزما را به تیم ملی برگرداند.

او سپس جلسه‌ای را با خود کریم بنزما برگزار کرده و به طور مفصل با این بازیکن حرف زده است و خواسته‌های خود را از او بیان کرده است. دشان روز سه‌شنبه و بعد از اعلام فهرست تیم ملی تاکید کرد که این تصمیم را اخیراً گرفته اما مدت‌ها بوده که به آن فکر می‌کرده است.

بنزما مهاجم باتجربه رئال مادرید در سال ۲۰۱۵ از سوی دیدیه دشان از تیم ملی فرانسه کنار گذاشته شد. دلیل این موضوع به نقش او در ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به هم‌تیمی‌اش متئو والبوئنا عنوان شد. در آن سال بنزما متهم شد که به والبوئنا اصرار کرده که با تهدیدکنندگان همکاری کند. موضوع تهدید هم فیلم شخصی بود که از والبوئنا منتشر شده بود و در اختیار کسانی بود که به او ایمیل تهدیدآمیز می‌زدند و درخواست پول می‌کردند. بازرسان این پرونده در گزارش خود نوشتند که بنزما از طریق یکی از دوستان قدیمی خود وارد این ماجرا شده و نقش رابط دو طرف را ایفا کرده و خواسته والبوئنا را متقاعد کند که به جای رفتن به سراغ پلیس، مستقیماً با خود تهدیدکنندگان همکاری کند اما والبوئنا در نهایت ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

با افشای این ماجرا، بنزما تحت فشار شدید افکار عمومی قرا گرفت و کار به جایی رسید که نخست وزیر وقت فرانسه، مانئل والس، رسماً اعلام کرد که این بازیکن جایی در تیم ملی ندارد. بنزما این ماجرا را تکذیب کرد اما هیچ‌وقت نتوانست رابطه خود را با تیم ملی فرانسه درست کند تا اینکه بالاخره دشان تصمیم گرفت، این موقعیت را دوباره در اختیار او قرار دهد.