شهر خبر

صنایع پیشرفته از الزامات توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

کدخبر: 413398
اقتصادنیوز : مدیرعامل صحا (صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته) توجه ویژه به صنایع پیشرفته را یکی از لازمه های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور دانست و گفت: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت از نخبگان باید نگاه ها به صنیع هایتک در کشور اصلاح شود و توجه بیشتری به این مقوله صورت گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز؛‌ رضا نقی پور اصل نقی پور اصل با اشاره به عملکرد صندوق در سال ۹۹ گفت:  عمده ترین بخش از شعار سال را برای صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مانع زدایی دانست.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با تسهیلگری و تسریع در ارائه خدمات بتوانیم گام های موثری در تحقق عملی شعار سال برداریم .در سال گذشته علیرغم مشکلات و سختی های بسیار ناشی از همه گیری بیماری کرونا و تحریم‌ها توانستیم کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته و رکورد های ۲۲ سال فعالیت صندوق را جا به جا کنیم .

 وی افزود: خوشبختانه تعاملات بسیار خوبی با دستگاه‌های مختلف ازقبیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح داریم که امیدواریم این امر به همکاری و پشتیبانی بیشتر از صنایع پیشرفته کشور صورت گیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به تلاش‌های صورت گرفته جهت افزایش فعالیت های صندوق اشاره کرد و گفت: در راستای تغییر عنوان صندوق و افزایش فعالیتهای آن کارگروهی در مجمع عمومی صندوق تشکیل شد تا با تغییر آیین نامه ها بتوانیم خدماتی از قبیل کمک های بلاعوض را به فهرست خدمات صحا اضافه کنیم و پیشنهاد کردیم این کار را با حمایت از مقالات دانشگاهی شروع کنیم.

نقی پور اصل زمینه را برای همکاری با سازمان علمی و فناوری بسیج مساعد دانست و گفت: خوشبختانه زمینه برای همکاری دو مجموعه مساعد است و می توانیم در راستای معرفی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای دریافت تسهیلات و همچنین در ارزیابی طرح ها به ویژه طرح‌های حوزه های نظامی از ظرفیت های بسیج استفاده کنیم.