شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#خوزستان#مجمع نمایندگان

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

هزینه های نامتعارف و غیرشفاف تبلیغاتی نامزدها مدنظر مردم باشد

هزینه های نامتعارف و غیرشفاف تبلیغاتی نامزدها مدنظر مردم باشد

اهواز- رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: انتخاب شونده و انتخاب‌کننده باید بدانند که برای ورود صحنه انتخابات شایسته سالاری شاه بیت اصلی است؛ بنابراین فرد اصلح و با تجربه انتخاب شود.

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به انتخابات شورای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در خصوص کاندیداتوری شوراهای اسلامی شهر و روستا به ویژه در کلان‌شهر اهواز که حوزه انتخابیه‌ام است، تجربه موفق و مثبتی در جمع‌بندی پنج دوره شوراها در کشور و به تبع در اهواز وجود ندارد و موفقیتی که باید حاصل می‌شد، به دست نیامده است.

وی با عنوان اینکه انتظاری که از شوراها داشتند نیز به دست نیامده است، اضافه کرد: همچنین فلسفه ایجاد شوراها و اهدافی که تصویب‌کننده این قانون و پیشنهاددهنده این طرح دارد، محقق نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به عملکرد اعضای شورای شهر، تأکید کرد: مردم به خصوص فرهیختگان باید با نگاه جدید و تخصصی نسبت به انتخاب فرد با صلاحیت، متخصص و باتجربه اقدام کنند.

حسینی با اشاره به اینکه هم انتخاب شونده و هم انتخاب‌کننده باید بدانند که برای ورود صحنه انتخابات شایسته سالاری شاه بیت اصلی است، گفت: انتخاب شونده باید بداند که به چه میدانی پا گذاشته و هدف و دیدگاهش از این ورود چیست و باید نسبت به مسئولیت‌های خودآگاهی و اشرافیت داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بین مسئولیت‌هایی که برای شورای شهر و نماینده آن پیش‌بینی شده تا واقعیت موجود فرسنگ‌ها فاصله وجود دارد و به همین دلیل کاندیدهایی باید وارد میدان شود که شفافیت و صراحت لازم را داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تأکید کرد: آنهایی که عملکردی در شوراهای گذشته داشتند و یا افرادی که به تازگی قصد ورود به شورا دارند باید بر اساس وظایف قانونی و حیطه اختیارات خود در چارچوب وظایف شوراهای شهر و به تبع شهرداری به مردم وعده دهند.

حسینی، موضوع شفافیت عملکرد نامزدهای انتخاباتی در بعد و در حین انجام تبلیغات را شاخصی مهم معرفی کرد و افزود: کاندید اصلح باید برای عملکرد خود برنامه و ایده‌هایی را بر اساس قانون طراحی و تمام اهداف را نیز برای مردم تبیین کند؛ همچنین هزینه‌های تبلیغاتی و نحوه انجام این کار را هم باید با صراحت برای مردم شفاف‌سازی کند. مردم باید بدانند آنهایی که هزینه‌های نامتعارف و غیرشفاف تبلیغاتی دارند، نمی‌توانند انتخابی خوبی برای مدیریت شهری باشند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد: نمایندگان شورای شهر باید در خصوص عملکرد خود و میزان تحقق اهداف تعیین شده (قبل از رسیدن به کُرسی شورای شهر) به مردم پاسخگو باشد.

وی گفت: اینکه هرکسی به عنوان یک شهروند در صورت احراز صلاحیت شرایط کاندیداتوری را داشته باشد و بتواند کاندید شود، یک بُعد موضوع است ولی برای هر کاری باید بعد از شرایط اولیه تخصص لازم نیز وجود داشته باشد؛ به طور مثال شاید من نماینده مجلس خوبی باشم ولی در کسوت نمایندگی شورای شهر عملکرد خوبی نداشته باشم.

حسینی افزود: به دلیل کثرت داوطلبان انتخابی در حوزه اهواز از همه کاندیدا درخواست دارم که شرایط را برای انتخاب مردم آسان کنند؛ افرادی که شرایط مختلف را پشت سر گذاشته و تأیید صلاحیت شدند ولی تخصص لازم را برای خدمت به مردم در حوزه شهری ندارند، از هم اکنون انصراف بدهند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: تعداد بالای کاندیدای شهر اهواز برای تصاحب ۱۳ کُرسی در شورای شهر اصلاً منطقی نیست.

وی عنوان کرد: محاسبات انتخاب افراد از میان کاندیدای ثبت نامی با این کرسی‌هایی که در شورای شهر اهواز داریم، اصلاً همخوانی ندارد؛ بنابراین باید برای انتخاب مردم فضای بهتری را ایجاد کنیم تا راحت‌تر نسبت به انتخاب افراد اصلح اقدام کنند.

حسینی گفت: از کاندیدایی که می‌توانند در حوزه و میدان دیگری به مردم خدمت کنند، درخواست داریم که به افراد با زمینه رأی آوری بهتر و دارای آمادگی و تخصص بیشتر برای حضور در شورای شهر میدان بدهند چون تعداد داوطلبان باید منطقی باشد تا مردم انتخاب بهتری داشته باشند.