به گزارش برنا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، در جلسه هیات دولت گفت: امیدواریم شاهد ترکیب مناسبی در انتخابات باشیم که تشویق کند همه مردم را برای حضور در پای صندوق رای در 28 خرداد. دوران تبلیغات بسیار مهم است که در هفته اینده شروع می شود. اظهارات کاندیدا ها نباید با دروغ، تهمت و اقدامات  غیر اخلاقی توام باشد زیرا برای مردم قابل قبول نیست، نباید کسی که امده سنگین ترین بار اجرایی را بر دوش بگیرد از مسیر ناصواب به هدف بلند برسد.

بخشی از اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:

مردم باید توجه کنند که دولت دوازدهم در یک شرایطی پیچیده و مشکلی مسئولیت را بر دوش داشت که حداقل در یک صد سال گذشته  مشابه آن را ندیده بودیم، وقتی جنگ اقتصادی را با کرونا ضمیمیه کنیم شرایط ان چنان پیچیده می شود که با هیچ زمان دیگر قابل مقایسه نیست، اداره بودجه کشور بدون نفت جزو تصوراتی بود که هیچ کس فکر نمی کرد محقق شود، بودجه بدون نفت را ارزوی بلند مدت می دانستند اما دولت بودجه بدون نفت را اداره کرد و صادرات غیر نفتی را جایگزین نفت کرد این کار اسانی نبود.

انهاییکه ما را تحریم کردند در مخیله انها خطور نمی کرد که ایران در منطقه به صادر کننده بنزین، گاز و برق تبدیل شود. در صادرات  تحول بزرگی بوجود امده است همه انهایی که در صنایع معدنی ایران فعال بودند بار سنگینی را بر دوش گرفتند صادرات شمش و فولاد در سال 92، سیصد هزار تن بوده ولی اکنون به شش و نیم میلیون تن رسیده است کسی نمی گوید این تحول چگونه رخ داده است؟

یکی از عواملی که باعث شد امریکا شکست بخورد این بود که در دوران تحریم ایران نه تنها کشور را اداره کرد بلکه تولید حرکت خود را ادامه  داد. در سال 99 شاهد جهش تولید در کشور بودیم این یک شعار نبود رهبری اعلام کردند و ما هم عمل کردیم. 5 شنبه های افتتاح در سال 99 و 1400 ضربه سنگین بر کمر امریکا بود.

در یک سال صد کیلومتر راه اهن را افتتاح می کردیم اما امروز در عرض یک سال قادریم چند برابر ان تا حدود 900 کیلومتر راه اهن را راه اندازی کنیم یعنی شش برابر معمول دولت های قبل. حال که می خواهیم تحریم را برداریم عده ای مرثیه می خوانند، نمی شود بگویید هم به فکر مردم هستید و هم برای برداشت تحریم گریه و زاری می کنید! مرثیه خوانی برای زندگی مردم توام با روضه خوانی برای برداشت تحریم ها سازگار نیست، چرا از وین ناراحتید؟! این دولت در این 8 سال مذاکره ای نکرد الا انکه موفق از ان بیرون آمد، برخی دولت ها هم در مذاکرات خود فقط قطعنامه علیه کشور به بار اوردند. به مردم  قول می دهم مذاکرات وین پایانش پیروزی ملت ایران است.

دشمن را وادار کردیم تا بگوید اشتباه کرده است، دشمن ما شکست را قبول کرده و مصر بوده تا ایران به پای مذاکره برود پس مسیر ما درست بوده است. انهایی که به دولت توهین می کنند نمی فهمند که به مردم توهین می کنند. دولت نماینده مردم  است ما جز رای مردم و احترام به مردم  چیزی دیگر نداریم. همیشه رهبری حمایت و کمک کرده اند. در برجام هم اگر موفق بوده ایم به همین دلیل بوده است قدم قدم را با ایشان در میان گذاشتیم و همه دستورات کتبی ایشان اجرایی شده است و اکنون هم دستورات  کتبی ایشان در مورد وین را داریم، چند هفته پیش دستوری دادند که به وین ابلاغ کردیم. در دوران کرونا همسان  سازی حقوق را انجام دادیم و حداقل حقوق کارگران  را دو و نیم برابر کردیم و در این ایم کرونا 60 درصدش ازاد شد.