شهر خبر

با موافقت نمایندگان؛

تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه کلید خورد

تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه کلید خورد

نمایندگان مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری کرمانشاه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری کرمانشاه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

پیش از این کمیسیون شوراها و سیاست داخلی ضرورت این تحقیق و تفحص در مورد بررسی عملکرد مالی، اقتصادی، عمرانی و سیاسی استانداری کرمانشاه از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را به تصویب رسانده بود.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر در مورد این تحقیق و تفحص گفت: وقتی که صدای نمایندگان ملت به جایی نمی رسد چاره ای جز استفاده از این ظرفیت قانونی نیست.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه بیش از ۱۲۰۰ بار موشک باران شده است اما امروز از بیکارترین و گران ترین استان های کشور است. آیا مدیران استان نقشی در مشکلات موجود ندارند؟

وی افزود: هنوز مشکلات آب و فاضلاب کرمانشاه حل نشده است. چندین سال از زلزله گذشته است. در ابتدای زلزله حتی نتوانستیم چادر را بین مردم درست توزیع کنیم. اینک بعد از چند سال هنوز عده ای از مردم در کانکس زندگی می کنند. آیا مدیریت ارشد استان در این وضعیت نقشی ندارد؟

حسینی کیا اظهارداشت: تازه برخی می گویند ایشان از مدیران موفق دولت است. اگر ایشان موفق است با بقیه مدیران این دولت نمی دانم چه باید کرد، سوالات و ابهامات جدی در مورد اعتبارات زلزله و محل هزینه کرد آن وجود دارد.

وی با انتقاد از بی عدالتی در توزیع اعتبارات در استان کرمانشاه گفت: باید دست مدیران ناکارآمد استان رو شود. ورود جانبدارانه کسانی که باید امین مردم در انتخابات باشند، در حمایت از برخی از کاندیداها مردم را رنجیده خاطر کرد اما خداوند آن طور که خواست شرایط را پیش برد.

وی تصریح کرد: ناکارآمدی در استان کرمانشاه در اوج خود است برای آنکه چراغی در تاریکی توزیع اعتبارات روشن شود و دستِ مجریانی که دستشان کج است قطع شود و مدیرانی که اعتبارات تخصیص یافته به برخی از پیمانکاران را بیش از دیگران پرداخت می کنند و سیاسی و رفاقتی عمل می کنند به سزای رفتار خود برسند به این تحقیق و تفحص رأی بدهید.

در پایان نمایندگان با ۱۲۴ رأی موافق، ۵۱ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در جلسه با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.