به گزارش برنا، گریگوری میکس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه به اتفاق ۲۴ عضو دیگر این مجلس نامه‌ای خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه بایدن نوشتند تا با انجام اقدام‌های فوری ایالات متحده و شرکای بین‌المللی آن، بحران رو به وخامت لبنان را رسیدگی و از ادامه بی ثباتی این کشور جلوگیری کند.
در این نامه آمده است: ما برای ابراز نگرانی عمیق در مورد وخیم‌تر شدن بحران‌های اقتصادی و سیاسی لبنان که بی‌ثبات کننده کشور است و خطرات واضحی را برای منطقه گسترده‌تر نشان می‌دهد، این نامه را می‌نویسیم. 
این ۲۵ نفر افزوده‌اند: با هماهنگی با شرکای اصلی بین‌المللی، برای مقابله با رنج‌های مردم لبنان و جلوگیری از سقوط اقتصادی این کشور که خطرات بیشتری برای امنیت و ثبات خاورمیانه و همچنین امنیت ملی ایالات متحده ایجاد می‌کند، خواستار اقدامات سریع و قابل توجه آمریکا هستیم.
نمایندگان آمریکا که همواره بدون توجه به ریشه‌های یک بحران که عمدتا به دلیل دخالت آنها در امور داخلی کشورها ایجاد شده است سعی در فرافکنی دارند، این بار هم بازیگران داخلی و خارجی لبنان را البته به جز خودشان و متحدان غربی و منطقه‌ای، مقصر دانستند. 
آنها نوشتند "با بدتر شدن اوضاع، بازیگران داخلی لبنان همچون حزب الله، به همراه سایر شبه نظامیان و شبکه‌های مجرمانه، و نیروهای خارجی چون ایران و روسیه، هدف بدبینانه خود را استفاده از تجزیه کشور و جامعه لبنان برای منافع خود قرار می‌دهند". 
۲۵ عضو مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شدند: حمایت از لبنان در این برهه حساس نه تنها یک ضرورت بشردوستانه و اقتصادی است که یک ضرورت امنیتی برای جلوگیری از تضعیف بیشتر استقلال و حاکمیت لبنان توسط چنین بازیگرانی است. 
در این نامه، ۲۵ عضو مجلس نمایندگان از مجموع ۴۳۵ عضو این مجلس، رهبری ایالات متحده در دعوت شرکای همفکر برای هماهنگی برنامه کمک مالی منوط به تشکیل دولت جدید لبنان و  کمک مستقیم بشردوستانه به آسیب پذیرترین افراد در لبنان با اطمینان از رعایت کلیه استانداردها و قوانین ایالات متحده از موارد درخواست‌های خود برشمرده‌اند.
همچنین آنها خواستار کمک اضافی به ارتش ملی لبنان شده‌اند برای اطمینان از این ادعا که گروه‌های مسلح غیر دولتی چون حزب الله و دیگران، بی ثباتی لبنان را افزایش نمی‌دهند.
این ۲۵ نفر همچنین تحقیق بین‌المللی مستقل و بی طرفانه درباره انفجار بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ را خواستار شده‌اند.