شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای امنیت#غزه

الجزایر :

شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه عاجز مانده است

"سفیان میمونی" نماینده دائم الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل متحد سه‌شنبه شب در خصوص اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: شورای امنیت تا الان نتوانسته است با سند و پیش نویس قطعنامه در خصوص تشدید تنش‌ها در غزه موافقت کند.

شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه عاجز مانده است

به گزارش منیبان؛ از شبکه "الجزیره" میمونی اعلام کرد: روز پنجشنبه (۲۰ می) جلسه فوری و اضطراری در شورای امنیت برای بحث و بررسی اوضاع فلسطین برگزار خواهد شد.

در همین حال "ریاض منصور" نماینده دائم فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: برای ما نیاز فوری است که یک اراده سیاسی فراهم شود تا سرکوب فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی متوقف شود.

وی افزود: توقف جنایت‌های اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین مستلزم یک عزم و اراده جدی جامعه جهانی است.

نماینده دائم فلسطین اظهار کرد: رسانه‌های اسرائیلی به هر کسی که در کنار ملت فلسطین ایستاده و از آنها حمایت می‌کند، حمله می‌کنند.

وی افزود: نمی تواند در سایه رژیم آپارتاید رژیم صهیونیستی به زندگی ادامه داد.

نماینده فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین گفت: بسیار شرم آور است که شورای امنیت تا نتوانسته است موضعی برای توقف [حملات رژیم صهیونیستی] به غزه صادر کند.

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در درگیری جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی تاکنون سه تن شهید و بیش از ۶۵ تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تا ساعت ۲۰:۰۰ سه‌شنبه در اثر این حملات ۲۱۳ فلسطینی شهید و یک هزار و ۴۴۲ دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.