ادموند اختر، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران درباره شکست این تیم مقابل پرسپولیس به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: دربی همیشه شرایط خاص خودش را دارد و هر تیمی که در روز مسابقه باهوش تر عمل کند و اشتباه کمتری داشته باشد به موفقیت دست پیدا می کند. پرسپولیس در این بازی موقعیت های زیادی برای گلزنی نداشت اما توانست از معدود فرصت های خود بهره ببرد و به 3 امتیاز دست پیدا کند. تیم استقلال در این رقابت موقعیت های نسبتا بهتری داشت اما عملکرد خوب پرسپولیس در بخش دفاعی سبب شد آبی ها به در بسته بخورند و با ناکامی زمین را ترک کنند.

او درباره مدعیان قهرمانی لیگ برتر نیز اظهار داشت: روی کاغذ تیم های پرسپولیس، سپاهان و استقلال از شانس های بیشتری برخوردار هستند و با توجه به دیدارهایی که تا پایان لیگ باقی مانده نمی توان به طور دقیق حدس زد که چه تیمی جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. با این حال بنده عقیده دارم رقابت قهرمانی تا روز پایانی ادامه دارد و باید دید چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

اختر درباره دیدار استقلال مقابل ذوب آهن در جام حذفی عنوان کرد: در جام حذفی کوچکترین اشتباه می تواند برای هر تیمی سنگین تمام شود و به همین منظور تیم استقلال باید بازی هوشمندانه ای برای حریفش انجام بدهد تا غافلگیر نشود و بتواند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. آرزو می کنم استقلال امسال حداقل بتواند یک جام بگیرد و باعث خوشحالی هواداران شود.

پیشکسوت استقلال درباره عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان گفت: هر چهار تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشتند و زحمات زیادی کشیدند. به شخصه امیدوارم استقلال در این رقابت ها به فینال صعود کند و دست به کارهای بزرگی بزند. 3/5