شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

فناوری جدید امکان صحبت کردن مربی با شناگر را در زیر آب ممکن کرد

فناوری جدید امکان صحبت کردن مربی با شناگر را در زیر آب ممکن کرد

مربیان شنا معمولاً نمی‌توانند دستورات خود را در حین تمرین به شناگران منتقل کنند، زیرا سر آنها در زیر آب است. اما یک فناوری جدید این مشکل را حل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکتی در مولداوی به نام سیمپالز سیستم جدیدی به نام Sonr ابداع کرده که می‌تواند دستورات مربی را به طور یک طرفه از طریق امواج رادیوی به گوش شناگر برساند.

این سیستم توسط شناگری به نام دیمیتری ولوشین طراحی شده که در شرکت سیمپالز نیز سرمایه گذاری کرده است. این سیستم دارای دو بخش است. یکی تاکی واکی که توسط مربی در دست گرفته شده و دیگری یک گیرنده ضد آب که بر روی سر شناگر بسته می‌شود.

گیرنده دوم به گونه‌ای طراحی شده که در صورت جدا شدن از شناگر بر روی آب باقی بماند و می‌توان آن را زیر کلاه شنا پوشید یا آن را به بند عینک وصل کرد. صدای مربی از طریق تاکی واکی به صورت بی سیم به گوش شناگر می‌رسد. برد این سیستم ۳۰۰ متر است که برای استخرهای شنا کافی است. سیگنال‌های رادیویی همچنین تا یک متر زیر آب را نیز پوشش می‌دهند.

از طریق این سیستم می‌توان در آن واحد با حداکثر ۳۰ شناگر صحبت کرد. فروش این محصول از سه ماه دیگر آغاز می‌شود و قیمت آن ۱۴۹ دلار است.