کناره گیری فداکارانه قالیباف منجر به انسجام خواهد شد

حسین رییسی ، نماینده مردم میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» با اشاره به کناره گیری محمدباقر قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: با توجه به سوابق ارزنده و درخشان محمدباقر قالیباف در سطوح مدیریتی و دفاع مقدس می توان گفت که او از چهره‌های خدوم و شناخته شده و مورد وثوق مردم است که یقینا در کشور از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است. در میان انقلاب نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و انتخاب قاطع او به عنوان رئیس مجلس نشانه‌ای بر محبوبیت بالای قالیباف بین نیروهای انقلاب بوده است.

وی افزود: گرچه قالیباف از حضور در انتخابات کنار کشید، اما نمایندگان و حتی مردم جامعه این انتظار را از او داشتند که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. با این حال به دلیل حضور آیت الله رئیسی که یک چهره اجماع ساز بین نیروهای انقلاب است فداکارانه عرصه را برای حضور بهتر رئیسی خالی کرد.

رئیسی ادامه داد: توصیه او در فراکسیون انقلاب اسلامی همواره بر اجماع انسجام بوده است و قطع به یقین کناره‌گیری فداکارانه او می‌تواند به انسجام هرچه بیشتر جبهه انقلاب کمک کند. امیدوار هستیم آیت الله رئیسی نیز که از نیروهای مورد وثوق نظام مردم و از چهره های محبوب است در این انتخابات موفق شود. این امیدواری بسیار بالاست.

*حضور رئیسی در قوه مجریه، منجر به تحول در زندگی مردم خواهد شد

این نماینده مجلس تاکید کرد: بعد از اجماع و اتحادی که روی رئیسی شکل خواهد گرفت و بعد از انتخاب او به عنوان رئیس‌جمهور، تحول و تغییر بزرگی در زندگی مردم رخ خواهد داد و مشکلات بخش زیادی از مردم جامعه حل خواهد شد.

او همچنین یادآورشد: ویژگی‌های خوب رئیسی این است که در قالب جناح های سیاسی نمی گنجد و یک چهره فراجناحی است و خودش در صحبت هایی که روز ثبت نام داشت تاکیدش این بود که من رقیب هیچ جریان سیاسی نیستم و خودش را برای این جریانات می‌بینند.

رئیسی درانتها تصریح کرد: این یک برگ برنده است و می تواند کلید حل مشکلات باشد با توجه به سابقه درخشان او در قوه قضاییه و آستان قدس می توان امیدوار بود که در قوه مجریه نیز موفق باشد.