حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث تقویت جایگاه بین‌المللی ایران می شود/ گلایه های مردم به حق است

مجتبی یوسفی در گفت و گو با افکارنیوز گفت: حضور مردم با سلایق و نظرات مختلف ، به افزایش مقبولیت و جمهوریت نظام کمک می کند هرچند ممکن است مردم نسبت به برخی عملکردها نیز انتقاداتی داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: حضور حداکثری باعث تقویت جایگاه بین‌المللی کشور می شود البته مردم ایران همیشه این مساله را ثابت کرده اند. 

گلایه های مردم به حق است 

وی ادامه داد: البته اکنون مردم گلایه های به حق ازعملکرد دولت دارند که می توان به وجود مشکلات در موضوعات اقتصادی، عدم توجه به اقشار متوسط و ضعیف جامعه و حرکت به سمت موضوعات سیاسی به جای پرداختن به مسائل مهم از نظر مردم اشاره کرد که سبب بروز انتقاداتی شده است.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم موجب ارتقاء امنیت ملی و پذیرش یک کشور در بعد بین‌المللی می شود. 

نماینده مردم اهواز، با وی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کسی دل در گروی جمهوریت و ایرانی بودن در کنار اسلامی بودن ، داشته باشد به حتم در انتخابات شرکت می کند. 

وی اظهار کرد: البته ممکن است در این راه با سلایق مختلف و همچنین گلایه های مردم مواجه شویم که رفع این موارد به افزایش و پایداری امنیت کشور در بعد کمک می کند. 

بررسی و نقد وعده‌های نامزدهای انتخاباتی از سوی مردم 

یوسفی درباره ثبت نام افراد متعدد و همچنین وعده‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: تنوع افراد مختلفی که برای نامزدی در انتخابات ثبت نام کردند نشان‌دهنده این است که جریانات گوناگون سیاسی چارچوب قانون و نظام را قبول دارند و برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: حرف‌ها و وعده‌هایی که افراد داده اند نزد افکار عمومی مورد پایش و نقد قرار می گیرد به طوری که مردم می پرسند اگر شما در یک مجموعه با اشکال برخورد کرده‌اید، چگونه در آن مجموعه پست و مسئولیت گرفته اید و اکنون در فرآیند انتخابات شرکت می کنید؟

وی افزود: همچنین در این دوره شاهد انجام اقدام بسیار خوبی از سوی رسانه‌ها هستیم به طوری که از نامزدهای انتخابات طلب برنامه می کنند. 

وی خاطرنشان کرد:‌ دوقطبی‌سازی های کاذب مبنی بر اینکه اگر بنده بیایم اوضاع گلستان می شود و اگر رقیب بنده حضور یابد شرایط تیره و تار شده و بسیاری از مشکلات به وجود می آید ، اصلا اقدام زیبایی نیست و نشان‌دهنده این است که برخی می خواهند از ارائه برنامه کاربردی قابل پایش و بررسی از سوی نخبگان ، کارشناسان و مردم جامعه فرار کنند. 

لزوم ارائه برنامه مدون از سوی نامزدهای انتخاباتی

یوسفی بیان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید عنوان کنند برای حل مشکلات اقتصادی بر اساس چه مدل و برنامه‌‌ای عمل خواهند کرد؛ کلی گویی ، پرگویی و دوقطبی سازی که اکنون از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی شاهد آن هستیم، اصلا زیبنده نیست. 

نماینده مردم اهواز اظهار کرد: برخی نامزدهای ثبت نام کننده در انتخابات از الفاظی مانند پادگان نیست، داغ و درفش و ... به کار برده اند در حالی که باید بگویند برای خلق پول با پشتوانه و پرقدرت چه برنامه ‌ای دارند؛ متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش نقدینگی از 700 هزار میلیارد به 2 هزار هزار میلیارد تومان بودیم و این افراد باید برنامه‌های خود برای کنترل این میزان نقدینگی که موجب کاهش ارزش پول ملی شده را تشریح کنند. 

وی ادامه داد: باید مشخص شود این افراد برای کنترل تورم، حوزه اشتغال، حمایت از تولید و مانع زدایی، موضوعات و آسیب‌های اجتماعی چه برنامه‌هایی دارند؟ بنابراین لازم است نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به ارائه برنامه های خود درباره حل مشکلات و موضوعات مختلف بپردازند. 

وی تاکید کرد: به اصطلاح گوش مردم از دوقطبی‌ سازی ها پرشده و به حتم نامزدهای انتخاباتی که با چنین روش‌های قصد ادامه مسیر را دارند ، رأی نخواهند آورد. 

تاثیر سوء مدیریت ها بر افزایش مشکلات کشور 

وی درباره تاثیر تحریم در بروز مشکلات فعلی کشور توضیح داد: برای پاسخ به این سوال بنده به کار مطالعاتی که آقای روحانی به همراه آقایان نوبخت و نیلی و...  در مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 91 انجام دادند، استناد می کنم؛ بر اساس گزارش آن کتاب 85درصد تنش اولیه ارزی که از هزار تومان به 3هزار تومان رسید ناشی از سوء مدیریت دولت و ضعف مدیریت داخلی بود بنابراین در شرایط فعلی نیز باید از نتیجه تحقیقات و بررسی های این تیم استفاده کرد و گفت که نه 85 درصد بلکه 70درصد از مشکلات موجود کشور ناشی از سوءمدیریت داخلی است و هیچ استدلال دیگری مطرح نمی کنم زیرا آقای روحانی و تیم اقتصادی وی این گزارش را بر اساس کار کارشناسی تهیه کرده بودند. 

وی تاکید کرد: اکنون دچار تحریم داخلی بوده و شاهد مشکلات در بازار مرغ، تخم مرغ، حضور دلالان و ... در بازارهای مختلف هستیم. 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این سال‌ها  51میلیارد دلار ارز 4200 تومانی داده شده که نشان‌دهنده سوء مدیریت هاست و باید پرسید این مشکلات چه ربطی به خارجی ها و تحریم ها دارد. 

مهمترین اولویت های دولت سیزدهم

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم درباره مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم گفت: توجه به ظرفیت درون کشور با نگاه رفع موانع تولید باید باشد زیرا اگر مشکلات بخش تولید حل نشود، مشکل اشتغال ادامه می یابد و همچنین امکان افزایش ارزش پول ملی وجود نخواهد داشت و در این صورت به حتم شاهد مسائل جدی در اقتصاد خواهیم بود. 

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دقت کنند به جای دادن شعارهای توخالی و وعده‌های انتخاباتی باید برنامه دقیق و منسجم برای حل مشکلات اقتصادی داشته باشند. 

وی ادامه داد: باید توجه داشت سیاست خارجی کشورمان به مسائل اقتصادی داخلی مرتبط است؛ در 15 کشور همسایه دارای بازار700 میلیون نفری هستیم در حالی که اکنون در این بازارها نقش 2 درصدی داریم. 

وی گفت:  در حالی که این مساله می توانست یکی از راه‌های صادرات و ایجاد بازارهای جدید در منطقه باشد که متاسفانه تاکنون از این مساله غافل بوده ایم. 

یوسفی گفت: متاسفانه سیاست دولت دوازدهم بر نگاه به توان درون کشور استوار نبود و همه موارد را به سیاست خارجی با چند کشور محدوده گره زده بودند. در حالی که اگر توان داخلی کشور در صدر موضوعات اصلی قرار گیرد ، به حتم مسائل و مشکلات قابل حل خواهند بود.