شهر خبر
نشست خبری سخنگوی دولت |

راه سعادت جامعه پاسداشت رای است/ ۱۵ میلیون نفر از گروه‌های حساس به زودی واکسینه می‌شوند

سخنگوی دولت با بیان اینکه راه سعادت جامعه پاسداشت رای است، گفت: عدم حضور در صندوق‌ها علامتی به تجاوزگری و مشکلات در گرفتن حق ایران از فضای بین الملل و حل نشدن مشکلات است. امیدوارم با تعقل صندوق‌ها را با مشارکت حداکثری پاس بداریم

خبرگزاری میزان - علی ربیعی ظهر امروز در نشست خبری وبیناری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: این روز‌ها شاهدیم که رژیم صهیونیستی بی‌توجه به ابتدایی‌ترین اصول و معاهدات و قطعنامه‌های جهانی به روشی مبتنی بر زور و ظالمانه، جنایات خود را علیه مردم مظلوم فلسطین بطور وقیحانه انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه بار دیگر مسئله فلسطین به پویش اخلاقی جهانی تبدیل شده است، افزود: ایرانیان از دیرباز با فرهنگ آزادی خواهانه و دفاع از حق مظلومان در کنار مردم فلسطین بوده اند و این روز‌ها خصلت نژادپرستانه و آپارتاید رژیم صهیونیستی در تمام جهان مشهود شده است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: امروز که وجدان جهانی در برابر این بربریت رخنه کرده در قرن بیست و یکم بیدار شده، ما همچنان با پشتیبانی از این دادخواهی جهانی در کنار مردم فلسطین ایستاده ایم و به احقاق حق این مردم تحت ستم مطابق قوانین و هنجار‌های بین المللی اصرار داریم.

ربیعی با بیان اینکه این روز‌ها کشور وارد فضای انتخاباتی شده است، تاکید کرد: مشارکت حداکثری در ۱۴۰۰ بیش از هر دوره دیگری برای حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران ضروری است. بی تردید دولتی بدون پشتوانه آرای قاطبه ملت، از آنچنان سرمایه اجتماعی برخوردار نخواهد بود که بتواند در دورانی که تحریم و کرونا، فشار‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی را بر جامعه تحمیل کرده و مردمی که نیازمند بهره برداری از مقاومت خود و تحولات پساتحریمی و پساکرونایی در زندگی خود هستند را پاسخگو باشد.

ربیعی با بیان اینکه کسب جایگاه شایسته ایران در منطقه و جهان امروز حد بالایی از سرمایه اجتماعی را طلب می‌کند که نیازمند مشارکت حداکثری مردم در انتخاب رییس جمهور و دولت آینده است، گفت: غلبه بر مسائل داخلی و حضور پرقدرت در عرصه‌های بین المللی مستلزم یک دولت قوی است و دولت قوی با مشارکتی بالا حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه همگان باید به مشارکت حداکثری متعهد بوده و تمام تلاش خود را برای تحقق آن بکار گیریم، به نحوی که تمام آحاد جامعه در یک سبد انتخاباتی بتوانند خواست و مطالبه خود را در سیمای نامزد‌ها تجلی یافته ببینند، خاطرنشان کرد: دولت همانگونه که در ثبت نام‌ها مطابق مر قانون اساسی عمل کرد، از این پس نیز در امتداد همین حرکت دولت برای فراهم آوردن زمینه حضور مردم در پای صندوق‌ها و نیز حراست از آرا با شفافیت تمام تلاش خواهد نمود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه قطعا رسانه ملی و همه رسانه‌هایی که به نحوی مستقیم و غیرمستقیم از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، گفت: رفتاری منصفانه و با فرصت‌های برابر برای همه نامزد‌ها خواهند داشت؛ هم فرصت‌های برابر به همه آنان باید داده شود و هم از اقدامات سلبی و تخریبی مستقیم و غیرمستقیم، اجتناب صورت گیرد.

ربیعی یادآور شد: هر چند ترامپ دستاورد‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم را دچار چالش کرد و خسارت بزرگی به ملت ایران وارد آمد، اما می‌خواهم بگویم که باز هم دولت برخاسته از آرای مردم بود که ترامپ با آن همه قدرت شیطانی، به انزوای اخلاقی در جهان کشیده شد، و حتی در ایالات متحده آمریکا دولتی با وعده بازگشت به برجام به روی کار آمد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: اگر در این سال‌ها که ترامپ بود، دولتی ناشی از اکثریت جامعه ایران، در مسند قرار نگرفته بود؛ در این صورت فشار‌ها به مراتب به مردم و کشور بیشتر می‌شد و اگر دولت، همراهی مردم را با خود نداشت، مقاومت سه ساله و پیروزمندانه را به دست نمی‌آورد، هرچند مردم در این دوره فشار‌هایی را نیز متحمل شدند و دولت، نقد‌ها و نگرانی‌های آنان را نیز به جان خریداری کرد و برای حفظ مصالح و آرامش جامعه پاسخ‌های آنانی که سهم زیادی در نگرانی‌ها را داشتند نیز ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت حداقلی نمی‌تواند و نخواهد توانست مطالبات حداکثری جامعه را پیگیری کند، عنوان کرد: امیدواریم که همه نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دخیل در انتخابات به الزامات مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای متعهد باشند و شاهد باشیم که مردم هم در پاسخ و با اعتماد به اثرگذاری رایشان برای آینده کشور، سپردن سکان کشور را به دست دولتی بدون رای اکثریت بر خود روا بدارند.

وی تصریح کرد: راه سعادت جامعه پاسداشت رای است. عدم حضور در صندوق‌ها علامتی به تجاوزگری و مشکلات در گرفتن حق ایران از فضای بین الملل و حل نشدن مشکلات است. امیدوارم با تعقل صندوق‌ها را با مشارکت حداکثری پاس بداریم.

 
۱۵ میلیون نفر از سالمندان و افرادی که در معرض خطر هستند به زودی واکسینه خواهند شد
وی درباره اقدامات دولت برای تامین واکسن کرونا بیان کرد: دولت موضوع خرید واکسن و واردات آن از تمامی کشور‌ها و شرکت‌هایی که امکانپذیر می‌باشد و نیز حمایت از تولید داخلی را در چند جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت با حضور وزیر بهداشت مورد بحث و بررسی قرار داده است.

ربیعی تصریح کرد: دولت با شفافیت و عدالت، واکسیناسیون گروه‌های سنی را با اولویت مشخص شده دنبال کرده و امکانات اجرای آن را به سامان رسانده است و در راستای اجرای عدالت سلامت نیز، از همان روز‌های اول با برخی سوءاستفاده‌ها جزیی برخورد جدی صورت داد و امروز نیز برنامه واکسیناسیون به صورت شفاف و عادلانه در حال پیگیری هست و این روند تا پایان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شد حدود ۱۵ میلیون نفر از سالمندان و افرادی که در معرض خطر هستند به زودی واکسینه خواهند شد. سرمایه گذاری ایران برای تولید واکسن در داخل، بسیار درست و راهبردی بوده است. با تولید انبوه واکسن ایرانی که به زودی در برنامه واکسیناسیون عمومی قرار خواهد گرفت، ایران به یکی از کشور‌های دنیا با بیشترین میزان تزریق واکسن تبدیل خواهد شد.
 
حداقل دستمزد کارگری طی سه سال اخیر، ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است
سخنگوی دولت عنوان کرد: در هفته گذشته افزایش کمک هزینه مسکن کارگران به تصویب دولت رسید و از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ با حدود ۵۰ درصد افزایش، به ۴ میلیون و ۵۰۰هزار ریال رسید. قابل ذکر است حداقل دستمزد کارگری طی سه سال اخیر، ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در مصوبه‌ای دیگر، تامین بار مالی افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه، برای زنان مشمول قانون تامین اجتماعی، به تصویب دولت رسید. این یک درخواست دیرین زنان شاغل در بخش کارگری تحت پوشش تامین اجتماعی بوده است.

پیش از این اجرای این قانون، مشمول کارکنان بخش دولتی بود و این در حالی است که عمده زنان شاغل ما در بخش‌های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌باشند که تاکنون، از این حق محروم بودند. دولت با قبول بار مالی این طرح، زمینه را برای بهره‌مندی قریب به سه میلیون از زنان ایران را فراهم ساخت.
 
ربیعی با اشاره به مصوبات دولت توضیح داد: دولت با اختصاص ۳۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با خشکسالی و تامین آب شرب شهری در سطح کشور موافقت کرد. همچنین دولت با اختصاص تا مبلغ یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های تامین آب اضطراری و برای اولین بار تا مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال و آبرسانی سیار عشایری و روستایی، موافقت کرد.