شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیب#عسل

خواص سرکه سیب و عسل

خواص سرکه سیب و عسل

سرکه سیب و عسل دو ماده طبیعی شگفت‌انگیز هستند که فایده زیادی برای سلامتی دارند.

سرکه سیب و عسل دو ماده طبیعی شگفت‌انگیز هستند که فایده زیادی برای سلامتی دارند. این دو ماده به شکل خام می‌توانند طیف گسترده‌ای از مشکلات مربوط به سلامتی را درمان کنند. با ترکیب کردن سرکه و عسل می‌توانید مزایای این دو داروی طبیعی را افزایش دهید. علاوه بر این، افزودن عسل شیرین به سرکه سیب باعث می‌شود که نوشیدنی‌تان خوش‌طعم‌تر شود.
خواص سرکه سیب و عسل
مصرف سرکه سیب و عسل می‌تواند به شما در مبارزه با درد مفاصل کمک کند، اختلالات التهابی را کاهش و علائم گوارشی را بهبود دهد و به درمان بسیاری از بیماری‌های دیگر کمک کند. سرکه سیب و عسل به علت خواص ضد باکتری، ضدعفونی‌کننده، ضد التهابی و ضد قارچی که دارند سلامت بدن را بهبود می‌دهند.

در این گزارش، اطلاعاتی در مورد روش‌های مختلف استفاده از سرکه سیب و عسل برای تقویت سلامت خود و کمک به جلوگیری از عفونت کسب خواهید کرد. 

مزایای  ترکیب عسل و سرکه سیب 

۱. بهبود سلامت مفاصل

مصرف منظم سرکه سیب و عسل می‌تواند به کنترل و به طور طبیعی کاهش التهاب که موجب درد مفاصل می‌شود کمک کند. چنین تاثیری باعث می‌شود که سرکه سیب و عسل یک داروی خانگی مفید برای آرتریت (التهاب مفاصل) و سایر اختلالات التهابی باشد که بر مفاصل تاثیر می‌گذارند.

۲. درمان سوزش سر دل و رفلاکس اسید
نوشیدن سرکه سیب در ترکیب با عسل می‌تواند به شما کمک کند که از شر علائم سوزش سر دل، نوعی احساس سوزش در معده پس از خوردن غذا، خلاص شوید. سرکه سیب و عسل هر دو کمک می‌کنند تا اسید معده متعادل شود و همچنین عسل دارای اثر ضد التهابی و تسکین‌دهنده در مری است.

۳. بهبود سلامت دستگاه گوارش
سرکه سیب و عسل فقط علائم سوزش سر دل را از بین نمی‌برند، بلکه این دو همچنین سلامت دستگاه گوارش را نیز بهبود می‌دهد. ماهیت اسیدی سرکه سیب به تحریک آنزیم‌های مورد نیاز برای هضم مناسب کمک می‌کند؛ عسل بسیاری از مشکلات گوارشی را تسکین می‌دهد.

۴. تسریع روند کاهش وزن
یکی از مزایایی که مصرف منظم ترکیب عسل و سرکه سیب برای سلامتی دارد این است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. سرکه سیب اشتهای‌تان را سرکوب می‌کند، سطح قند خون‌تان را کنترل می‌کند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کند.
خواص سرکه سیب و عسل
۵. کاهش کلسترول
ترکیب عسل و سرکه سیب را بنوشید تا به طور طبیعی سطح کلسترول‌تان کاهش بیابد و سلامت خون خود را حفظ کنید.
مطالعه‌ای در رابطه با اثرات کاهش کلسترول عسل نشان داد که مصرف منظم عسل باعث کاهش کلسترول LDL (کلسترول بد) و افزایش کلسترول HDL (کلسترول خوب) می‌شود.

۶. بهبود سلامت قلب
تحقیقاتی که در مورد خواص دارویی عسل صورت گرفته‌است، نشان می‌دهد که این ماده خوراکی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل می‌تواند به جلوگیری از بیماری قلبی و عروقی کمک کند. برای مثال، عسل باعث جلوگیری از لخته شدن خون می‌شود و کلسترول «بد» را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه خطر ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می‌دهد. سرکه سیب با کاهش کلسترول و همچنین کاهش فشار خون بالا به سلامت قلب کمک می‌کند.

۷. کاهش فشار خون
یکی دیگر از مزایای سرکه و عسل که به طور طبیعی باعث کاهش فشار خون می‌شود و این برای قلب نیز فایده دارد. در واقع، هم عسل و هم سرکه سیب خواصی دارند که دارای فعالیت ضد فشار خون هستند.

۸. کاهش سطح قند خون
سرکه سیب و عسل می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند که سطح قند خونشان را بهتر کنترل کنند. هم عسل و هم سرکه سیب تاثیر مثبتی بر حساسیت به انسولین دارند و دارای مزایای زیادی برای سلامتی هستند.

۹. افزایش سطح انرژی
نوشیدن سرکه سیب و عسل در هنگام صبح یا قبل از ورزش، می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد.
اگر چه مطالعاتی مبنی بر وجود رابطه مستقیمی بین سرکه سیب و افزایش سطح انرژی وجود ندارد، اما می‌توانید ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری از آن را با یک قاشق چایخوری عسل به یک لیوان آب اضافه کنید تا مزایایی که برای سلامتی دارد به‌دست بیاورید و به طور طبیعی به پاکسازی کبد کمک کنید.

۱۰. درمان گلو درد
خواص ضدعفونی‌کننده سرکه سیب و عسل می‌تواند به کشتن عفونت‌هایی که باعث گلودرد می‌شوند، کمک کند. همچنین خواص ضد میکروبی و تسکین‌دهنده عسل به طور طبیعی باعث کاهش درد گلو و از بین رفتن میکروب‌های گلو می‌شود. سرکه سیب هم از قدیم درمان موثری برای گلو درد بوده است.

۱۱. درمان سرفه
عسل همواره به عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه توصیه شده است. تحقیقات پزشکی همچنین از اثربخشی آن به عنوان یک عامل بهبود دهنده پشتیبانی کرده‌اند. 
سرکه سیب هم برای کاهش سرفه کاربرد دارد. مخلوط عسل و سرکه از سوی سقراط برای درمان سرفه مداوم تجویز شده‌است.
خواص سرکه سیب و عسل
۱۲. بهبود سلامت پوست
خواص ضد باکتری ترکیب عسل و سرکه سیب سبب شده که دارویی فوق‌العاده برای پوست است. هم عسل و هم سرکه سیب برای درمان اگزما، پسوریازیس، آکنه روزاسا، آکنه و دیگر بیماری‌های التهابی پوست استفاده می‌شود.

۱۳. درمان جوش و آکنه
عسل و سرکه سیب با هم، داروی مؤثری را برای خلاص شدن از شر آکنه می‌سازند. مطالعات زیادی نشان می‌دهند که سرکه سیب یک عامل ضد میکروبی موثر است. شما می‌توانید سرکه سیب را برای پاک کردن کثیفی و چربی‌های اضافی از منافذ پوست‌تان استفاده کنید. عسل همچنین به ترمیم پوست آسیب‌دیده کمک می‌کند و میکروب‌هایی را که می‌توانند منافذ را آلوده و ملتهب کنند، از بین ببرد.

۱۴. کاهش التهاب بدن
مخلوط عسل و سرکه سیب کمک می‌کند تا سطح pH قلیایی مناسب حفظ شود و به این ترتیب از بروز التهاب در بدن جلوگیری می‌کنند.
سرکه به طور طبیعی اسیدی است، اما پس از مصرف قلیایی می‌شود. عسل نیز دارای pH پایین است، اما پس از آن‌که وارد بدن شود، قلیایی می‌شود.

۱۵. رفع بوی بد دهان
خواص ضد میکروب سرکه سیب و عسل در کنار هم می‌تواند به از بین بردن بوی بد دهان کمک کند. بوی بد ممکن است در اثر باکتری‌های روی دندان‌ها ایجاد شود یا ناشی از زخم معده باشد.

۱۶. بهبود سلامت مو‌ها
یکی دیگر از مزایایی که ترکیب عسل و سرکه سیب برای سلامتی دارد این است که به طور طبیعی مو‌های شما را سالم و براق نگه می‌دارد.

۱۷. پیشگیری از برخی سرطان‌ها
برخی از مطالعات اولیه نشان داده‌اند که سرکه می‌تواند رشد برخی از سلول‌های سرطانی را مهار کند. یک مطالعه که در چین انجام شد، نشان داد که یک رژیم غذایی حاوی لوبیا، سبزیجات و سرکه به کاهش خطر ابتلا به سرطان مری کمک می‌کند.

 برای آماده کردن نوشیدنی سرکه سیب و عسل، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:
– یک قاشق چایخوری عسل خام را با ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط کنید (شما می‌توانید تا ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب استفاده کنید).
– نوشیدنی سرکه سیب و عسل را ۱ تا ۳ بار در روز بنوشید تا اوضاع سلامتی شما بهبود بیابد.
با گذشت زمان، به طعم سرکه عادت می‌کنید، بنابراین فقط چند بار اول باید آن را تحمل کنید. می‌توانید عسل بیش‌تری به آن اضافه کنید تا طعم تند سرکه را کاهش دهید.