شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#مسکو#وزیر خارجه

لاوروف:

چارچوب همکاری روسیه و آمریکا توسط مسکو تعیین خواهد شد

چارچوب همکاری روسیه و آمریکا توسط مسکو تعیین خواهد شد

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم تعیین خطوط قرمز در مذاکرات میان آمریکا و روسیه توسط مسکو، گفت که چارچوب این همکاری ها نیز تنها توسط کرملین ترسیم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه طی سخنانی تاکید کرد که تمامی خط قرمزهای روسیه در خصوص مسائل بین‌المللی مورد مذاکره با آمریکا تنها توسط مسکو ترسیم و تعیین خواهند شد.

وی گفت: تعیین موضوعاتی که ما برای مذاکره در خصوص آنها دعوت به همکاری (با آمریکا) شده‌ایم و همچنین چارچوب این همکاری‌ها کاملاً به نظر خود ما بستگی دارد. و همچنین خط قرمزها در مسائل بین‌المللی مورد بحث نیز تنها توسط فدراسیون روسیه تعیین خواهند شد. این موارد همچنین کاملاً در خصوص مساله ثبات استراتژیک نیز صدق می‌کنند.

لاوروف همچنین با اشاره به اینکه مسکو همواره رویکرد خود در خصوص ثبات استراتژیک را تبیین کرده، گفت که هرچیزی از جمله تسلیحات هسته‌ای یا غیر هسته‌ای – تهاجمی یا دفاعی که روی این ثبات تأثیر گذار باشد، باید در مورد آن بحث شود.

وزیر خارجه روسیه در خصوص روابط میان مسکو و واشنگتن نیز تصریح کرد: ما خواستار بررسی آن بخش‌هایی از روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی هستیم که در حیطه منافع مشترک دو کشور بوده و ما به دنبال ایجاد توازن منافع بر اساس برابری و احترام متقابل هستیم.