شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتریش#وزارت#امور خارجه#وزارت امور خارجه

خطیب‌زاده: سفر ظریف به اتریش به مصلحت نبود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با درنظر گرفتن جمیع شرایط تصمیم گرفتیم که این سفر انجام نشود آقای ظریف نیز این سفر را به مصلحت ندانستند.

خبرگزاری میزان - «سعید خطیب‌زاده» در نشست خبری خود با خبرنگاران که در روز دوشنبه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درمورد دلیل لغو سفر ظریف به وین گفت: در تور اروپایی آقای ظریف برخی سفر‌ها در دست نهایی شدن بود از جمله سفر به اتریش. ما با درنظر گرفتن جمیع شرایط تصمیم گرفتیم که این سفر انجام نشود آقای ظریف نیز این سفر را به مصلحت ندانستند. جمهوری اسلامی ایران با افتخار در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده است. متاسفم که برخی از کشور‌های اروپایی تصمیم گرفتند که در کنار ظالم و در کنار جنایتکار بایستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: رئیس هیئت مذاکره‌کننده در اتریش، آقای دکتر عراقچی هم موضع جمهوری اسلامی ایران و ماده تیم مذاکره کننده را در توییتی اعلام کردند. قطعاً تا امروز اتریش به عنوان میزبان مقر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و همچنین این گفتگو‌ها میزبان بسیار خوب بوده و روابط دوجانبه ایران و اتریش هم متأثر از عامل سوم نخواهد بود.

وی یادآور شد: البته روابط ما با کشور‌ها از عامل ثالث اثر نخواهد پذیرفت. اما قطعاً تصمیم ما یک تصمیم قطعی برای حمایت همیشگی از مقاومت مشروع و همیشگی مردم فلسطین است.

 

 

انتهای پیام/