به گزارش برنا، «الیزیر تولدانو» فرمانده نیروهای جنوبی ارتش این رژیم - که مسئول حمله و کشتار یک هفته اخیر فلسطینی‌ها در نوار غزه بوده - مدعی شد احتمال دارد سران ارشد حماس از جمله «محمد الضیف» فرمانده کل شاخه نظامی حماس و «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه را ترور کنند.

تولدانو بامداد امروز (دوشنبه) در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، گفت: «محمد الضیف و یحیی السنوار در گذشته و حال، هدف اسرائیل بوده و هستند».

این نظامی صهیونیست با ابراز خرسندی از هزاران بمب و موشکی که بر سر زنان و کودکان فلسطینی در نوار غزه طی یک هفته گذشته ریخته شده، مدعی شد: «این دور از نبردها متفاوت بود زیرا روش‌های اطلاعاتی را با حملات مؤثر از دریا و زمین همراه کردیم».

تولدانو با ادعای اینکه از ابتدای درگیری‌های اخیر تا کنون تعداد زیادی از سران گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه را به شهادت رسانده‌اند، افزود: «ما سران ارشد حماس را کشتیم و تا زمان پایان نبرد، به جست‌وجو برای آنها ادامه می‌دهیم».

وی با رد انتقادات از حملات هوایی به غزه که بیش از صد فلسطینی بی‌گناه را به خاک و خون کشیده، ادعا کرد که مقصر این مسئله حماس است چون از بین غیرنظامیان عملیات‌های راکتی و موشکی را انجام می‌دهد. این ادعا بارها توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی و حتی کسانی که ارتباطی با حماس ندارند، رد شده است.