شهرخبر

گفت‌وگوی تلفنی قالیباف با رئیس مجلس تونس:

دفاع از مردم فلسطین تکلیف همه مسلمانان جهان است

گفت‌وگوی تلفنی قالیباف با رئیس مجلس تونس/ دفاع از مردم فلسطین تکلیف همه مسلمانان جهان است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع از مردم فلسطین و آزادی قدس و حمایت گسترده از آرمانهای جهان اسلام، تکلیف همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.

به گزارش مشرق، گفت‌وگوی تلفنی راشد الخریجی الغنوشی، رئیس مجلس نمایندگان تونس با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی انجام گرفت و رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با راشد الخریجی الغنوشی ضمن تبریک عید فطر، حول محور جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

قالیباف در ابتدای این تماس تلفنی، با اشاره به ماهیت تجاوزگر رژیم اشغالگر قدس در کشتار مردم مسلمان فلسطین به‌ویژه زنان و کودکان بی‌دفاع گفت: امروز جهان اسلام شاهد است که رژیم غاصب صهیونیستی با تمام توان به قتل‌عام مسلمانان فلسطین برخاسته است.

وی در ادامه افزود: اکنون که این رژیم غاصب علاوه بر هتک حرمت مسجدالاقصی قبله اول مسلمین به جنایت علیه بشریت و کشتار مردم غزه و فلسطین ادامه می‌دهد، ضرورت دارد پارلمانهای کشورهای اسلامی به‌عنوان نماینده مردم به دفاع تمام‌عیار از فلسطین برخیزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی جنایات آشکار رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در فجایع نوار غزه و مسجدالاقصی را تجاوز به جهان اسلام خواند و اظهار داشت: دفاع از مردم فلسطین و آزادی قدس و حمایت گسترده از آرمانهای جهان اسلام، تکلیف همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.

قالیباف با اشاره به نیاز بیشتر جهان اسلام به انسجام و  وحدت نظر تأکید کرد: همبستگی، تعامل و مراودات کشورهای اسلامی راه را بر جنایات رژیم اشغالگر قدس خواهد بست.

در ادامه این دیدار، راشد الخریجی الغنوشی، رئیس مجلس نمایندگان تونس نیز ضمن تبریک عید فطر و تشکر از این تماس تلفنی  گفت: «عید فطر امسال، بر امت اسلامی تلخ شد و به خاک و خون کشیده شدن مردم مسلمان فلسطین شادی را از مسلمانان گرفت».

وی تأکید کرد: تشدید تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه و رام‌الله، عید فطر را برای همه مسلمانان با درد و غم همراه نمود.

الغنوشی تصریح کرد: در شرایطی که جامعه جهانی توان توقف ماشین تجاوز رژیم اشغالگر قدس را ندارد، مسلمانان باید با تمام توان از فلسطین، قدس و مردم مسلمان این منطقه دفاع کنند.

وی همچنین تأکید نمود: مسئله فلسطین صرفاً مربوط به فلسطینی‌ها نیست بلکه مربوط به مسلمانان، اعراب و همه انسانهای آزادیخواه است که حق زندگی و آزادی دارند».

رئیس مجلس نمایندگان تونس در پایان تلاش همه‌جانبه پارلمانهای کشورهای اسلامی را در حمایت از مردم فلسطین خواستار شد و گسترش و توسعه همکاری‌های دو کشور مسلمان تونس و جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد.

منبع: تسنیم