به گزارش برنا؛ محمود حبیبی، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات صبح امروز در نشست خبری با موضوع ثبت نام مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ گفت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس نیاز داشتیم از زیست بوم قبلی به زیست بوم جدید مهاجرت داشته باشیم. در سال گذشته اقداماتی مانند راه اندازی شبکه شاد صورت گرفت.

عضو ستاد ثبت نام دانش‌آموزان افزود: در زیست بوج جدید ۲ مصوبه تاییدیه تحصیلی به صورت الکترونیکی و ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

حبیبی گفت: موضوع تاییدیه تحصیلی از مهرماه آغاز شده و تا امروز بدون نیاز به حضور از سوی آموزش و پرورش قابل ارائه است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش افزود: ثبت نام الکترونیکی با یکپارچه سازی سامانه‌ها مقارن شد که از دی ماه کلید خورده بود.

او در ادامه گفت: قرار است همه فعالیت‌های دانش‌آموزان در این سامانه مدیریت شود. خدماتی که از این پس قرار است به دانش‌آموزان و اولیا ارائه شود از طریق سامانه سیدا و درگاه پادا ارائه می‌شود.

حبیبی اضافه کرد: کار را از دی ماه و با مشاهده کارنامه‌ها شروع کردیم و به تدریج فعالیت‌های دیگری را نیز به آن اضافه کردیم. نقل و انتقال دانش‌آموزان و صدور کارت‌های آزمون امتحانات نیز از این جمله بود. پروژه ثبت نام نیز به صورت غیرحضوری برنامه ریزی شده است.