به گزارش برنا؛ نشست خبری با موضوع ثبت نام مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با حضور رضوان حکیم زاده، معاون  آموزش ابتدایی و محمود حبیبی مدیر کل  دفتر فناوری اطلاعات وارتباطات امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت برگزار شد.

رضوان حکیم زاده در ابتدای نشست معاون  آموزش ابتدایی گفت: روز ۲۲ اردیبهشت بخشنامه ثبت نام به مدارس ارسال شده است. بر اساس بازخوردها و چالش‌های ثبت نام در سال گذشته سعی شده این مسائل امسال برطرف شود.

او افزود: رعایت حفظ تکریم والدین مورد توجه ویژه است. ثبت نام برای نوآموزان بیش از یک اتفاق اداری یک رویداد جدید و تاثیرگذار است. هدف در ثبت نام تسهیل گری و توجه به کرامت دانش آموزان است.

حکیم زاده ادامه داد: امکان ثبت نام الکترونیک برای تمامی پایه ها وجود دارد. البته برای نوآموزان هم به دو طریق حضوری و غیر حضوری است. تمامی پایگاه های سنجش از سوی آموزش و پرورش استثنایی فعال شده اند.

معاون  آموزش ابتدایی افزود: امسال در پی ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی و یک و نیم میلیون دانش آموزان کلاس اولی هستیم.امید است سنجش برای این کودکان انجام شود.

او افزود برای رعایت اصول تربیتی و اوجه به اعتماد به نفس کودکان تمامی آزمون‌ها برای دانش آموزان کلاس اولی ممنوع است. زمان ثبت نام کلاس اولی ها اول خرداد به شکل رسمی و از طریق درگاه سیدا و پادا انجام می شود.

معاون  آموزش ابتدایی گفت: مدیران مدارس دانش آموزان میان پایه را وبت نام کنند. در سال تحصیلی گذشته توانستیم اسامی و اطلاعات دانش آموزان کلاس اولی را زودتر از موعد پیدا کنیم. توجه به دانش آموزان جامانده از تحصیل و دخالت به موقع مورد توجه است.

حکیم زاده افزود: وزارت آموزش و پرورش به دنبال اعمال اقدامات بر اساس تسهیل امور است تا مدارس با مناطق همکاری کنند. پیش بینی می سود امسال با سهولت بیشتر ثبت نام انجام شود