نصرالله منصوری روانشناس یک آسیب شناسی در این خصوص که رسانه ملی چقدر برای سالمندان مفید است؟ آیا سالمندان فقط باید اخبار ببینند یا اینکه باید شبکه ای مختص به آن ها با برنامه های گوناگون و مسابقات در کنار دیگر شبکه هایی که برای جوانان، کودکان و نونهالان ساخته شده در نظر گرفته شود؟ چرا که اصولا برنامه تخصصی برای این دسته از افراد جامعه ساخته نمی شود به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: سالمندان یک قشر ارزشمند و تاثیر گذار است و در دین ما سفارش شده است که بزرگ تر ها را تکریم کنیم، حرمت و احترام شان را حفظ کنیم.

منصوری ادامه داد: جامعه امروز ما چون در حال گذر و دارای یک سنت مدرنیته است متاسفانه یک سری از معادلات و اخلاقیات یا تعطیل شده یا به حداقل رسیده اند. رسانه ملی همان طور که به امور دیگر می پردازد باید به این قشر هم بپردازد یعنی باید یک شبکه ای مرتبط به آن ها اختصاص داده شود یا اینکه در شبکه ها ساعاتی از 24 ساعت برای این قشر و گروه محترم در نظر گرفته شود چرا که آن ها  نمی توانند فقط به اخبار روی بیاورند به این خاطر که روحیات سالمندان رفته رفته تحلیل می رود و تنزل پیدا می کند و حتما نیازمند برنامه هایی هستند که به شأن و سن شان ربط و با روحیات شان همخوانی داشته باشد تا کمتر آسیب ببینند.

او تصریح کرد: رسانه ملی اول از همه باید کارشناسی کند و چه بهتر که این کارشناسان از همین قشر باشند چرا که این افراد کوهی از تجربه هستند. پس بنابراین صدا و سیما باید بیشتر به سالمندان توجه داشته باشند چرا که برخی از این افراد به شدت ضربه روحی و روانی خورده اند و باید برای حال خوب و سرگرم شدن آن ها که تا حدودی غم ها و مشکلات از یادشان برود قدم های زیادی برداشت. امید است که در آینده نزدیک سرگرمی سازی از طریق رسانه برای آن ها صورت بگیرد.