رضا وطنخواه در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد شرایط این روزهای پرسپولیس اظهار کرد: پیروزی پرسپولیس در دربی شرایط امتیازی این تیم را در جدول بهتر از قبل کرد و این تیم برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی اش امیدواری های زیادی را کسب کرده و باید با حواس جمع در بازی های آینده اش در اندیشه کسب امتیازات لازم برای قهرمانی باشد.

این پیشکسوت پرسپولیس در مورد دربی و  اتفاقات این دیدار اظهار داشت: به نظرم دربی بازی جذابی از کار در نیامد و دو تیم بیشتر رو به بازی احساسی آورده بودند. به هرحال شرایط جدول و حساسیت امتیازی اش باعث شده بود بازی از نظر کیفی افت کند و در نهایت هم اتفاقات پایان بازی کیفیت پایین این دیدار را تکمیل کرد و بازی در حالی به پایان رسید که صحنه های زشتی را شاهد بودیم که زیبنده فوتبال و روح ورزش نبود. 

مدافع مستحکم سال های دور پرسپولیس در خصوص یکی از جذاب ترین صحنه های دربی 95 به خبرنگار برنا گفت:  اتفاقی در  این دربی رخ داد که  برای من خیلی جالب بود؛ در صحنه ای که علی شجاعی مدافع تعویضی پرسپولیس با حرکتی تماشایی توپ را از روی خط دروازه پرسپولیس بیرون زد به یاد خودم و خاطره ای مشابه با این اتفاق در تیم ملی افتادم. سال ها قبل با تیم ملی در جام عمران حضور داشتم. در یکی از بازی های ما که زنده یاد حجازی دروازه بان تیم ملی بود و من گوش چپ بازی می کردم. حمله ای روی دروازه ما شد، من از پشت حرکت کردم و پشت حجازی استادم. وقتی مهاجم حریف به سمت دروازه ما شوت زد توپ را از روی خط بیرون کشیدم. خدا بیامرز ناصر حجازی برگشت و با تعجب به من نگاه کرد و گفت: تو اینجا چه کار می کنی؟! در دربی وقتی شجاعی توپ را از روی خط بیرون زد ناخودآگاه یاد این خاطره و اتفاقی که برای خودم رخ داده بود، افتادم! 

او در ادامه در خصوص شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر خاطرنشان کرد: 8 بازی دیگر در لیگ باقی مانده است و اتفاقات زیادی ممکن است برای هر یکی از تیم های حاضر در لیگ برتر رخ بدهد. در مسیر قهرمانی تیمی مثل سپاهان جدی ترین حریف پرسپولیس محسوب می شود. البته من برخلاف نظر خیلی ها بر این باور هستم که استقلال هم با وجود این که شانس آن چنانی برای قهرمانی ندارد اما تا روز آخر ادامه می دهد. به اعتقادم اگر پرسپولیسی ها حواس شان را به بازی های باقی مانده معطوف کنند و با تمرکز امتیازات باقی مانده را به اندوخته های قبلی شان اضافه کنند، ثبت پنجمین قهرمانی برای این تیم در لیگ برتر دور از دسترس نیست.

وطنخواه در پایان با اشاره به بازی پیش روی پرسپولیس در جام حذفی گفت: درست است که پرسپولیس در این دیدار مقابل  حریف گمنامی به میدان می رود اما  شرایط جام حذفی با بازی های لیگ کاملا متفاوت است. بارها در جام حذفی ها در سراسر دنیا شاهد بودیم که تیم های گمنام در بازی های خود برابر حریفان مطرح شگفتی ساز شده اند. در جام حذفی اولین اشتباه، آخرین اشتباه است و پرسپولیس اگر برای کسب جام دیگری در این فصل نقشه کشیده است باید با تمام تمرکز و دقت در این بازی به میدان برود تا یک گام به کسب یک جام دیگر نزدیک تر شود.