شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#برجام#نفت#بازار نفت
«بلومبرگ» پیش بینی کرد؛

بازگشت قدرتمند ایران به بازار نفت با احیای برجام

کدخبر: 412791
اقتصادنیوز: خبرگزاری بلومبرگ مدعی شد با پیشرفت مذاکرات احیای برجام، ایران در حال انجام تدارکاتی برای بازگشت به بازار نفت است و می‌‌تواند علاوه بر عرضه ذخایر کنونی خود، به تدریج تولید خود را تا ۴میلیون بشکه افزایش دهد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که با توجه به پیشرفت مذاکرات وین، تهران در تدارک بازگشت به بازار نفت، از جمله با آماده‌سازی میدان‌های نفتی خود و برقراری ارتباط مجدد با مشتریان سابق است، تا پس از احیای احتمالی توافق هسته‌ای، آماده بستن قرارداد و افزایش صادرات نفتی باشد. اگرچه این رسانه مدعی است هرگونه بازگشتی به بازار نفت تدریجی خواهد بود.

به نوشته بلومبرگ اگرچه ایران می‌توان پس از احیای برجام، بخشی از ذخیره قابل توجه خود را به بازار نفت تزریق  کند، اما احتمالاً بازگشت ایران به بازار نفت ناگهانی نیست، و در نگاه خوشبینانه با گذشت یکی دو فصل میزان تولید نفت ایران می‌تواند به ۴ میلیون بشکه در روز برسد.

پیش‌بینی بلومبرگ درباره احیای برجام/ آماده‌سازی چاه‌های ایران برای پسابرجام

آنتونی دی پائولا، ارسلان شهلا و گرانت اسمیت خبرنگاران بلومبرگ در گزارشی با عنوان «به موازات پیشرفت مذاکرات ایران برای بازگشت به بازار نفت آماده می‌شود» نوشته‌اند: NIOC (شرکت ملی نفت ایران) خشاب چاه‌های نفت خود را برای مشتریان سابق پر می‌کند. در صورت رفع تحریم‌ها انتظار می‌رود تولید نفت ایران به تدریج افزایش یابد.

 

در حال تکمیل است ...