شهرخبر

نیازی ندارم مدیرعامل استقلال و پرسپولیس بشوم

افشاگری درباره هواداری یک رییس جمهور از تیم خاص/ رنگ پرده‌های خانه و محل کارش هم یک رنگ خاص بود/ آذری جهرمی برعکس خیلی‌ها شهامت دارد

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان توضیحات کاملی را درباره پست اینستاگرامی‌اش علیه وزیر ارتباطات ارائه کرد.

افشاگری درباره هواداری یک رییس جمهور از تیم خاص/ رنگ پرده‌های خانه و محل کارش هم یک رنگ خاص بود/ آذری جهرمی برعکس خیلی‌ها شهامت دارد

خبرورزشی - سعید آذری مدیرعامل فولاد در واکنش به استوری طعنه‌آمیز آذری جهرمی به دو ستاره روی پیراهن استقلال پستی بلند بالا را در اینستاگرامش منتشر کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. او طعنه‌هایی را به وزیر ارتباطات در خصوص تفاوت‌های دو کلمه «ستاره» و «سیاره» زد و اگرچه در پست دیگری سعی کرد فضا را تلطیف کند اما در فضای مجازی بازتاب‌های متعددی را دریافت کرد.

بعد از انتشار این مطالب در صفحه شخصی مدیرعامل فولاد برخی افراد او را به طرفداری از استقلال متهم و اعلام کردند قصد دارد به مدیریت این باشگاه برسد. هرچند که خودش چنین موضوعی را قبول ندارد.

سعید آذری درباره حواشی ایجاد شده برای خودش طی 24 ساعت گذشته و برخی موضوعات دیگر به ورزش سه توضیحاتی داده است. 

به عنوان یک کنشگر اجتماعی حق اظهارنظر دارم

من پستم را در اینستاگرام پاک نکردم؛ هنوز هم هست. ما به عنوان یک کنشگر اجتماعی جدا از اینکه مسئولیت حقیقی و حقوقیمان چه چیزی است، این حق را داریم در حوزه ورزش که تخصص مان است تحقیق کنیم و هرجایی احساس کردیم توانایی داریم تا تاثیرگذار باشیم، ورود کنیم؛ مخصوصا درباره افرادی که در حوزه سیاست می آید و در ورزش اظهارنظر می کنند خیلی مودبانه نقطه نظرات خود را بیان کنیم.

من هم حق دارم مثل آذری جهرمی نظرم را بگویم

صفحه اینستاگرام هم صفحه شخصی است. اینجا می توانم عقاید شخصی ام را بیان کنم. هیچ وقت سعی نکردم از ابزارهای حقوقی ام سوءاستفاده کنم. به عنوان یک کنشگر اجتماعی نقطه نظر آقای آذری جهرمی برایم جالب بود. وقتی یک نفر در قامت وزیر محترم ارتباطات اظهارنظر می کند، ما هم در صفحه شخصی مان می توانیم اظهارنظر کنیم. این ها نشان دهنده آن است که در هر حوزه ای هر کسی می تواند با رعایت چارچوب های اخلاقی و احترام نظراتش را بیان کند.

همیشه در تیررس باشگاه های بزرگ بوده ام

در سال 88 که بار اول از ذوب آهن جدا شدم، جلسه ای در حضور آقای بهرام افشارزاده درباره مدیریت پرسپولیس داشتم. بعداز آن هم همیشه به عنوان یک آدمی که سعی کردم در حوزه کاری ام تاثیرگذار باشم  همیشه در تیررس باشگاه های بزرگ بوده ام.

برندم را از استقلال و پرسپولیس نگرفته ام

جدا از بحث غرور، برای خودم یک برند دارم. این برند را از استقلال وپرسپولیس نگرفتم و برندی است که از سال 1360 روی آن زحمت کشیدم. فکر می کنم خیلی از افرادی که الان در حوزه ورزش اظهارنظر می کنند در سال 1360 به دنیا هم نیامده بودند.

شب قبل از حضور در فولاد مدیریتم در استقلال مطرح بود

اینکه برای فولاد کار می کنم باعث افتخارم است. دقیقا شبی که می خواستم به فولاد بیایم، صحبت هایی درباره حضورم در استقلال انجام شد. نمی خواهم خودم را شیرین کنم، حتی ممکن است برای دوره کوتاهی از مدیریت فوتبال بروم.

خودم را به سرخابی ها نمی چسبانم

اینکه خودم را به استقلال و پرسپولیس بچسبانم را هم نمی پذیرم. من برای خودم در فوتبال مملکت جایگاه دارم. در صفحه شخصی ام هم می توانم به واسطه این جایگاه اظهارنظر کنم.

بپذیریم آذری جهرمی شخصیت حقیقی هم دارد

برایم جالب است وقتی یک نفر در قامت وزیر یک صحبتی را انجام می دهد، مورد انتقاد قرار می گیرد یا تمجید می شود. باید به این تفکر برسیم که ما شخصیت حقیقی هم داریم. آذری جهرمی ضمن حضورش در وزارت باید بدانیم که او حق دارد اظهارنظر کند. ما در یک جامعه مدنی دموکرات زندگی می کنیم و باید این مسائل را در نظر بگیریم.

وقتی محروم شدم هم برخی درباره ام حرف زدند

من به عنوان عضو مجمع فوتبال و بعد به عنوان کنشگر اجتماعی و بعد به عنوان مدیرعامل یک باشگاه حضور دارم. همه افراد در حوزه ورزش با هم ارتباطاتی دارند. ممکن است درباره کار نباشد اما وقتی سعید آذری را محروم می کنند، این افراد در این خصوص نظر می دهند. بنده به عنوان عضوی در جامعه فوتبال وقتی مشکلی برای کسی پیش می آید بر خودم واجب می دانم اظهارنظر کنم.

چرا درباره استقلال و پرسپولیس اظهارنظر کردم؟

می گویند شما مدیرعامل فولاد هستی و چرا درباره استقلال و پرسپولیس حرف زدید. اینکه چنین تمایزی را خیلی ها نمی توانند بپذیرند مشکل من نیست. آدم هایی که در زمان محرومیتم از من دفاع کردند را در نظر بگیرید. من هم لازم است بعضی جاها از افرادی دفاع کنم. برایم هم مهم نیست مدیرعامل باشگاه باشم یا هر چیز دیگری.

مگر در ماجرای محمود فکری از فولاد دفاع نکردم؟

مطمئن باشید آینده نشان می دهد که در این زمینه چه تصمیمی خواهم گرفت. با افتخار به فولاد آمدم و تا این لحظه هم همواره از حق و حقوق باشگاهم دفاع کنم. در بحث پارسال آقای فکری مگر از تیمم دفاع نکردم؟ از این به بعد هم به عنوان کنشگر اجتماعی در حوزه ورزش در صفحه شخصی ام اظهارنظر می کنم.

جدایی از فولاد؟

بحث من فولاد نیست. بعد از 17 سال مدیریت در فوتبال مقداری نیاز به استراحت دارم و می خواهم مدتی به خانواده ام برسم. بعد از این همه چالش احساس می کنم باید به خودم و خانواده ام استراحت بدهم. این قطعی نیست و برایم مهم نیست چه کسی چه فکری می کند. تا روز آخری که در فولاد باشم برای حق و حقوق این باشگاه می جنگم. بنده برای اظهارنظراتم دنبال چیز دیگری هم نیستم. نیازی هم ندارم که مدیرعامل استقلال یا پرسپولیس بشوم. ضرب المثلی هست که می گوید: «همدون دوره، میدون نزدیکه.»

قبلا هم می گفتند آذری به دنبال ریاست فدراسیون است

وقتی درباره ایرادات اساسنامه صحبت کردم، همه فکر می کردند که من دنبال حضور در فدراسیون فوتبال هستم. اما گذشت زمان ثابت کرد که من دنبال اصلاحات بودم و برایم مهم نبود به فدراسیون بروم. الان هم وقتی درباره این مسائل حرف می زنم صرفا در حوزه کنشگری اجتماعی است. برای مدیران دو باشگاه هم احترام قائلم چون رفقای من هستند.خیلی از آقایان در حوزه ریاست فدراسیون فوتبال آن زمان جبهه گیری های زیادی علیه من داشتند اما گذشت زمان ثابت کرد که دنبال ورود به فدراسیون و عضویت در پست های مختلف نبودم و هدفم اصلاح فوتبال بود.

افشاگری درباره پرده خانه یک رییس جمهور!

من برای آذری جهرمی یک توصیه دارم. از آدم هایی که وجود دارند و اظهار وجود می کنند، خوشم می آید. ما در این مملکت رییس جمهوری داشتیم که رنگ پرده های خانه و محل کارش یک رنگ خاص بود اما وقتی از او سوال می کردید، می گفت من طرفدار تیم ملی هستم. در این مورد که آقای آذری جهرمی طرفدار تیمی است را برای خودم حل کردم، اما اینکه در چه زمانی و با چه فلسفه ای کری می خوانید مهم است. شما در کری خوانی هم باید یکسری اخلاقیات را رعایت کنید. این را باید به پای جوانی ایشان بگذاریم. به هر حال همانطور که من کری خواندم، می شود کری های قشنگ تری هم خواند.

آذری جهرمی برعکس خیلی ها شهامت دارد اما...

حداقل موضوع این است که آذری جهرمی شهامت دارد تا عقایدش را بگوید. خیلی ها شهامت ندارند عقاید را بگویند اما اینکه هنوز سوت پایان را نزده اند اینطور کری خوانی شود، درست نیست. انشاالله آقای آذری جهرمی در کری های بعدی این مسائل را رعایت می کند.

بازتاب ها باعث می شود رفتارتان را اصلاح کنید

بعضی اوقات برای اینکه به یک حقیقت پی ببری، باید بازتاب هایی را دریافت کنید تا متوجه شوید که باید در رفتارتان اصلاحاتی صورت بگیرد. من خودم سعید آذری ای که در سال 85 که با آقای مصطفوی بد بحث کردم. اگر الان آن مناظره صورت می گرفت آن ادبیات را به کار نمی گرفتم. ما هم خودمان را اصلاح می کنیم. من بازهم می گویم مشکلی با اینکه کسی کری بخواند ندارم اما می تواند شکل کار قشنگ تر باشد.