به گزارش برنا، مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشورمان در خصوص آغاز اردوی آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های پنجره سوم کاپ آسیایی ۲۰۲۱ اظهار داشت: باتوجه به اینکه بازی‌های المپیک توکیو و مسابقات پنجره سوم کاپ آسیایی را پیش رو داریم، سعی ما بر این است تا جایی که امکان دارد از ظرفیت‌های بسکتبال ایران استفاده کنیم. بازیکنانی که به اردو تیم ملی دعوت نشدند، بازیکنان بسیار خوب و قابل احترامی هستند اما باتوجه به معیارهای کادر فنی برای انتخاب بازیکنان و باتوجه به محدودیت‌های که برای برگزاری اردوها وجود دارد، نفرات دعوت‌شده، بازیکنان مورد نظر کادر فنی بودند.

شاهین‌طبع افزود: اگر بازیکنان جوانی هم انتخاب می‌شوند، تیم ملی احتیاج دارد که این بازیکنان بسکتبال را کاملا بفهمند تا بتواند به تیم ملی کمک کنند. شاید تیم ملی ما جای پرورش بازیکنان جوان نباشد. بیشتر سعی ما این است که بتوانیم در حد امکان و تا جایی که کیفیت تیم ملی حفظ شود، از بازیکنان جوان استفاده کنیم. پرورش بازیکنان جوان یک فرایند دیگری دارد و یکسری مراحل دیگری باید پیگیری شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال مردان کشورمان در پایان عنوان کرد: همه تیم‌ها در مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیایی بسیار قوی حاضر خواهند شد. سبک‌ بازی که در این رویداد پیش رو داریم، مانند سبک بازی رقابت‌های پنجره اول و دوم است. سبک بازی در مسابقات انتخابی کاپ آسیا متفاوت با مسابقات المپیک و یا بازی‌های تدارکاتی پیش از المپیک خواهد بود. کشورهایی که در المپیک حضور دارند، مانند کشورهای اروپایی، آمریکا و آمریکای جنوبی سبک و سیاق بازی متفاوتی دارند. فکر می‌کنم تیم ملی کشور ما هم در المپیک باید متفاوت با رقابت‌های آسیایی بازی کند.