شهر خبر

امروز برگزار شد؛

نشست سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین/ وزرای خارجه چه گفتند؟

نشست سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین/ وزرای خارجه چه گفتند؟

نشست اضطراری مجازی وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز یکشنبه با محوریت مسأله فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، نشست اضطراری مجازی وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز یکشنبه با محوریت مسأله فلسطین برگزار شد.

بر اساس این گزارش، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی در جریان این نشست تنها به ابراز نگرانی از تحولات اراضی اشغالی بسنده کرد و گفت: با اقدامات اسرائیل مخالفیم! این اظهارنظر شفاهی درحالی مطرح می شود که صهیونیستها تاکنون صدها فلسطینی را به خاک و خون کشیده اند.

وی در عین حال گفت: عربستان سعودی از سایر تلاشهای صورت گرفته برای آتش‌بس حمایت می‌کند. جامعه جهانی برای متوقف ساختن تنش ها و درگیری ها در اراضی اشغالی اقدام کند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اظهار داشت: آنچه که اسرائیل در فلسطین انجام می دهد، اشغالگری و تجاوز است. این تجاوزی به تمامی اعراب و مسلمانان محسوب می شود.

وی با انتقاد شدید از مواضع ایالات متحده آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: آمریکایی ها می گویند که اسرائیل در حال دفاع از خود است. این یک فرافکنی است و به هیچ وجه واقعیت ندارد.

در همین حال، وزیر خارجه ترکیه نیز تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را محکوم کرد و گفت: اسرائیل با این اقدامات عملاً تحقق راهکار دو دولتی در فلسطین را به شکست کشانده است.

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: اسرائیل در حال حاضر مسیر تجاوزگری در فلسطین را در پیش گرفته است. کوچاندن اجباری شمار زیادی از فلسطینیان از منازل خود، اقدام تحریک کننده است که تل آویو انجام می دهد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در حالی که رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد، آمریکا و کشورهای اروپایی به جانبداری از این رژیم پرداخته‌اند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوارغزه تاکنون، بیش از ۱۷۴ نفر از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن بوده است.