شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلال احمر#حوزه#نتایج

مدیر حوزه‌های علمیه کشور مطرح کرد؛

تعامل حوزه و هلال احمر موثر در مدیریت بحران‌ها

تعامل حوزه و هلال احمر موثر در مدیریت بحران‌ها

ایسنا/یزد مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تعامل حوزه و هلال احمر می‌تواند نتایج خوبی در مدیریت بحران‌ها به همراه داشته باشد.

آیت الله «علیرضا اعرافی» در دیدار با مدیر عامل و شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان یزد که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: تعامل با هلال‌احمر دارای ظرفیت‌های بالنده‌ای است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی با تقدیر از تلاش نیروهای هلال احمر استان یزد، افزود: هفته هلال احمر یادآور تلاش‌ها و خدمات اجتماعی، فرهنگی و آموزشی این نهاد مردمی است.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه کشور، نظام امدادی و خدماتی زیادی در اسلام وجود دارد که در کمک رسانی به مردم بسیار مهم است و در این آئین، تامین نیازهای مادی، معنوی، اخلاقی و دینی و فکری زندگی اهمیت دارد.

آیت الله اعرافی با بیان این که فعالیت در قبال جامعه در دو بخش تعالی و زندگی و تامین نیازهای زیستی و حیاتی است، گفت: هر دو اهمیت زیادی دارد و تاکیدات زیادی بر تامین نیازها شده است به طوری که اسلام، نظامی جامع است و بسیاری از تامین نیازها در آن اختصاص به شیعیان و مسلمانان ندارد و تامین نیازهای انسان و حقوق بشر مورد توجه است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: این اقداماتی که اسلام در یاری رساندن به دیگران آورده و اختصاص به شیعیان دارد، عام است و بسیاری در زمینه یاری رساندن و درمان امداد و نجات دیگران مسائل مشترک است و کاری به اعتقادات مذهبی و دینی ندارد و ارزش و پاداش زیادی برای آن ذکر شده است.

وی تصریح کرد: رفع بسیاری از مشکلات نیاز به همفکری و همراهی دستگاه‌های خصوصی و دولتی نیاز دارد و به هم پیوستگی و اقدامات شبکه‎ای منجر به موفقیت می‎شود، دستگاه‎های اجرایی در ارتباط با دیگر دستگاه‎ها و نهادها باید تعامل داشته باشند.

اعرافی با بیان این که دستگاه‌ها باید رسالت خود را به خوبی انجام دهند، گفت: آن‌ها می‌توانند در یک برنامه چند ساله بسیاری از مشکلات را رفع کنند، در این مسیر منابع انسانی هستند که آینده را ترسیم می‌کنند و باید تخصص و مهارت لازم را داشته باشند از این رو باید در منابع انسانی سرمایه‌گذاری کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: هلال احمر می‌تواند همه جامعه و نسل جوان را با خود همراه کند به خصوص تعامل حوزه و هلال احمر، می تواند نتایج خوبی در مدیریت بحران‌ها به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: ما به قوای جهادی نیاز داریم تا در بحران‌ها بتوانیم موفق عمل کنیم، در نظام حوزوی نیز نیروهایی هستند که در بحران‌ها حضور دارند، ستاد حوادث حوزه در چند سال اخیر شکل گرفته و جریان‎های زیادی را به مدیریت کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان یزد، آیت الله اعرافی با بیان این که تعامل حوزه و هلال احمر، می‌تواند نتایج خوبی در مدیریت بحران‌ها به همراه داشته باشد و در این باره از نیروهای بسیجی نیز می‌توان بهره گرفت، گفت: تعامل با هلال احمر می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد، البته باید روحیه جهادی را تقویت کرد چرا که روحیه و تربیت جهادی لازمه رفع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات در جامعه است.

انتهای پیام