به گزارش برنا؛ مراسم آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک  و اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان" صبح امروز ۲۶ اردیبهشت باحضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش،  مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و سید رضا صالح امیری ، رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

محسن حاج میرزایی در جمع خبرنگاران درباره طرح ملی کوچ گفت: وزن برای سلامت دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و دانش آموزان در معرض خطر بوده و با چاقی وضعیتشان وخیم می شود.

او افزود: ۱۳ میلیون و ۲۹۰ دانش آموز توده بدنی شان در وضعیت ویژه بررسی شده است و برنامه ‌ای برای افزایش تحرک دانش آموزان اندیشیده شده بود که از مهر ۹۹ این طرح آغاز شد و از این طریق نحوه فعالیت بدنی ۱۱ میلیون دانش آموز مورد بررسی قرار گرفت.

حاجی میرزایی تصریح کرد: ۲/۷دهم از اضافه وزن دانش آموزان کاسته شد. برنامه ریزی برای اصلاح وضعیت بدنی دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته می شود.

او درباره روند اجرای این طرح گفت: محاسبه و نتایج این کار دوسال یکبار بررسی می شود و خانواده ها هم فعال هستند در هفته های جاری ثبت نام سامانه های متعدد تحت بررسی قرار می‌‌گیرد و این ثبت نام ها باید الکترونیکی باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت نام برای کلاس اولی ها به منظور بررسی وضعیت سلامت دانش آموزان باید حضوری انجام شود. البته نحوه ثبت نام ها مشخص شده است.

او در پایان گفت: سلامت دانش آموزان جزو اولویت های ما است و آزمون های حضوری هم برای رعایت حقوق دانش آموزان انجام می شود. کل فضای مدرسه در اختیار دانش آموزان است و امسال ۷ هزار پایگاه برای امتحانات نهایی اختصاص داده شده است. در فضای مدرسه ناظران وزارت بهداشت حضور دارند و نیازی به اجتماع والدین نیست.