به گزارش برنا؛ مراسم آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک  و اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان" صبح امروز ۲۶ اردیبهشت باحضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان؛ سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و سید رضا صالح امیری رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مسعود سلطانی فر ضمن تشکر از اقدامات وزیر بهداشت در مبارزه با بیماری کرونا گفت: با تدابیر او کشور از بحران نجات یافته است. تولید داخلی واکسن کرونا یکی از افتخارات ما در میان سایر کشورها است این واکسن در پی ورود به بازار است.

او با سپاس از خدمات وزیر آموزش و پرورش در شرایط کرونا گفت: دانش اندوزی در این ایام با تدابیر او تعطیل نشد .

وزیر ورزش و جوانان افزود: عوارض تحریم های نا عادلانه آمریکا باعث شد تا اقدامات مدیران کشور نادیده گرفته شود و وضعیت معیشتی مردم تحت تاثیر قرار گیرد.

به گفته او دولت در سال۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مرکز آمار ملی ایران ۱۶ تا ۱۷ درصد مردم در ورزش همگانی مشارکت داشتند البته این آمار امروز به ۵۱ درصد رسیده است.

سلطانی فر افزود: بر اساس پایش های وزارت ورزش هم شاهد افزایش علاقه مردم به نشاط و ورزش هستم البته زیر ساخته‌ای لازم با همکاری دستگاه های متعدد انجام شده است. تعداد اماکن ورزشی متعلق به تمامی دستگاه های از حدود ۴۰هزار در ابتدای دولت یازدهم به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. خانه های ورزشی روستایی و مناطق محروم ایجاد شده است.

برای مثال ایجاد یک زمین فوتبال در مناطق مرزی اهمیت داشت که در روز هایی اول دولت ۳۰۰ تا بود البته امروز ۷ برابر و نردیک دو هزار تا شده است.

به کفته او بیش از ۵هزار خانه ورزش روستایی ایجاد شده که در مجموع ۶ هزار خانه ورزش در روستاها فعال هستند.

سلطانی فر افزود: در راستای توسعه ورزش جام خوشه چین ایجاد و ۷۰۰ ورزشکار در اولین مرحله رقابت مردند که بعد از کرونا دومین مرحله اجرا می سود.

برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ در المپیاد شرکت کرده و این المپیاد ورزشی با همکاری وزارت آموزش و پرورش افزایش می بابد.

به گفته او باید بتوان توسعه در منابع انسانی را انجام داد. توسعه بدون فعالیت در آموزش و پرورش امکان پذیر نیست. حرکت توسعه عمومی کشور نیازمند توجه به منابع انسانی است. امضای این تفاهم‌نامه نقطه عطف در تاریخ رشد ورزش همگانی و استفاده از خلاقیت در ورزش و توسعه سور و شعف در بین آحاد جامعه است تا بتوان به اهداف توسعه دست یافت.

در حاشیه مراسم آیین تفاهم نامه همکاری مشترک  و اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان توسط وزیران آموزش و پروش بهداشت و ورزش امضا شد.

و به دانش آموزان موفق در کاهش وزن جوایز اهدا شد.