به گزارش برنا؛ مراسم آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک  و اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ)" صبح امروز ۲۶ اردیبهشت باحضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و سید رضا صالح امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این نشست گفت: یک چرخش مهم در زمینه سلامت دانش آموزان را در وزارت آموزش و پرورش شاهد بودیم. هدف ما ارتقای سواد حرکتی و تمرکز بر رویکرد حرکتی است.

او افزود: امروز ۴۰هزار مراقب سلامت آماده بررسی وضعیت جسمانی دانش آموزان می پردازند دو میلیون سفیر سلامت در این طرح شرکت می کنند.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش  افزود: در سنجش اولیه و ثانویه ۲۵ میلیون بار بی ام ای دانش آموزان سنجیده شده است. در کشور کاری به این ابعاد تا کنون انجام نشده بود. وضعیت دانش آموزان در سامانه ناد ثبت شده و قابل پیگیری است در این طرح در بخش وزن طبیعی، چاقی و لاغری اقدامات و مشاوره های بازی ارائه شد.

حمیدی تاکید کرد: دختران ۸/۲۰ درصد در مقایسه با پسران وضعیت بهتری دارند. این نشان دهنده مراقبت خانواده و خوردن هراسی است زیرا مقوله چاقی در آینده در زمینه فرزند آوری مشکلات متعدد به دنبال خواهد داشت.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: سیستان و بلوچستان،کرمان خراسان جنوبی و چهارمحال بختیاری به دلیل محرومیت بیشترین دانش آموز لاغر را دارند همچنین دانش آموزان شهر تهران ، مازندان و خوزستان بیشترین میزان اضافه وزن را دارند.

به گفته او اجرای دوسالانه این طرح در تدوین اقدامات بسیار تاثیر گذار بوده است

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: استاندارد آمادگی جسمانی در درس تربیت بدنی گنجانده شده است و طرح توان ملی حرکتی در سال آینده اجرا می شود.