شهر خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کاندیداهای انتخابات‌های پیش رو شفافیت را در عمل از خود شروع کنند

کاندیداهای انتخابات‌های پیش رو شفافیت را در عمل از خود شروع کنند

بوشهر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت مکانیسم‌های شفافیت شد و گفت: کاندیداهای انتخابات‌های پیش رو شفافیت را در عمل از خود و از همین حالا شروع کنند.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شفافیت یکی از مطالبات اصلی مردم از مسئولان است و می‌طلبد که در همه عرصه‌ها و سطوح مختلف زمینه تقویت شفافیت فراهم شود.

وی با بیان اینکه شفافیت باعث می‌شود تا جلوی بسیاری از فسادها گرفته شود اضافه کرد: با نوری که از طریق شفافیت تابیده می‌شود، تاریکخانه‌های فساد روشن می‌شوند و شرایط تخلف و فساد سخت می‌شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای اینکه شاهد کاهش فساد باشیم، مکانیسم‌های شفافیت در همه عرصه‌ها باید تقویت شود.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: شفافیت باید از قبل انتخابات در بین نامزدها آغاز شود و بعد از انتخابات نیز رها نشود و این مطالبه شفافیت به یک خواسته عمومی تبدیل شود.

رضایی تصریح کرد: در صورتی که در گذشته، شفافیت و پاسخگویی بیشتر و جدی‌تر مطالبه می‌شد، افرادی شفاف و سالم‌تر به مسئولیت می‌رسیدند و شاهد این حجم از تخلفات و فساد نبودیم.

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی مطالبه شفافیت بیش از پیش مطرح شود تا نامزدهای انتخابات نیز تمایل بیشتری برای شفافیت در مورد خود داشته باشند.

رضایی پیشنهاد کرد که همه کاندیداهای انتخابات های پیش رو شفافیت را در عمل از خود و از همین حالا شروع کنند تا مردم با وسعت نظر بیشتری کاندیداهای اصلح را انتخاب کنند.