امان الله قرایی مقدم روانشناس یک آسیب شناسی در این خصوص که رسانه ملی چقدر برای سالمندان مفید است کرد و به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: رسانه ملی نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای نوجوانان و جوانان که به علت این بیماری خطرناک در منزل به سر می برند نقش بسیار عمده ای در پر کردن و غنی کردن اوقات فراغت دارند.

او ادامه داد: اکنون که جامعه به دلیل ویروس کرونا و شاهد آمار های مرگ و میر  دچار بیماری روانی شده است بهتر است که رسانه ملی دو برابر قبل به فکر مردم باشد و سعی کند که روحیه آن ها را بهتر و بهتر کند البته برای سالمندان که ضعیف ترین قشر محسوب می شوند لازم است که برنامه های سرگرم کننده تری تولید شود.

قرایی مقدم در این خصوص که آیا سالمندان فقط باید اخبار ببینند یا اینکه باید شبکه ای مختص به آن ها با برنامه های گوناگون و مسابقات در کنار دیگر شبکه هایی که برای جوانان، کودکان و نونهالان ساخته شده در نظر گرفته شود؟ چرا که اصولا برنامه تخصصی برای این دسته از افراد جامعه ساخته نمی شود  تصریح کرد: خیر، اخبار روزی یک بار پخش می شود و این افراد در طول روز نیازمند سرگرمی های متنوع و گوناگونی هستند.

او ادامه داد: ما دارای شبکه های گوناگونی در رسانه ملی هستیم و تولید و ساخت شبکه جداگانه کمی مشکل است. به نظر من اگر برنامه های برخی شبکه ها به سالمندان گرایش پیدا کند و از این شبکه ها برنامه های جالبی به پخش برسد می توانند نظر سالمندان را به خود جلب کنند.